هیات فلسطینی متن پیشنهادی آتش‌بس را ارایه کرد

هیات فلسطینی متن پیشنهادی آتش‌بس را ارایه کرد
دوشنبه 13 مرداد 1393 - 11:06

به دنبال اعلام سخنگوی رسانه ای جنبش مقاومت فلسطین (حماس)، هیات فلسطینی در دیدار یکشنبه شب خود با طرف مصری در خصوص آتش بس در غزه متن پیشنهادی خود را تحویل مسوولان مصری داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فوزی برهوم" درگفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم با اشاره به دیدار هیات فلسطینی با مسوولان مصری اظهار داشت: هیات فلسطینی در این دیدار مسوولان مصری را در جریان اوضاع باریکه غزه و ابعاد جنایت ها و کشتارهای هر روزه رژیم صهیونیستی در غزه قرار داد.
برهوم خاطرنشان کرد، هیات فلسطینی خواستار رفع محاصره غزه و گشایش گذرگاه رفح و نیز همکاری مصر با ملت فلسطین و ایفای نقش پیشگام در توقف تجاوز صهیونیست ها به غزه است.
منابع خبری تأکید کردند، نشست یکشنبه شب هیات مذاکره کننده فلسطینی برای آتش بس در غزه و هیات مصری در قاهره به پایان رسید، و در این نشست هیات فلسطینی متن پیشنهادی خود برای آتش بس را تحویل مسوولان مصری داد.
گزارش ها حاکی است که توافق بر سر برگزاری نشست بعدی بین طرف مصری و فلسطینی پس از بررسی متن ارایه شده هیات فلسطینی انجام شده است.
"عزت الرشق" عضو ارشد حماس در قاهره اعلام کرد: در مذاکرات هیات فلسطینی با هیات مصری در قاهره بر خواسته گروه های مقاومت در خصوص توقف تجاوز رژیم صهیونیستی، توقف ترورها و لغو محاصره نوار غزه تاکید شده است.
توافق صورت گرفته در مذاکرات آتش بس در قاهره شامل چهار شرط است که عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از غزه، پایان محاصره و آغاز بازسازی غزه، آزادی اسرا مربوط به توافق قبلی مبادله اسرا در پرونده "گلعاد شالیط" و آزادی نمایندگان پارلمان فلسطین، و آزادی گروه چهارم اسرا از جمله این چهار شرط است.

پربیننده ترین خبرها