هلاکت دهها تروریست در مرز لبنان - سوریه+ فیلم

دوشنبه 13 مرداد 1393 - 18:54

العالم - ارتش سوریه با اجرای کمین، دهها تروریست خارجی را در منطقه مرزی لبنان - سوریه به هلاکت رساند.

به گزارش خبرنگار العالم از سوریه، درگیری ارتش سوریه با تروریست ها در نزدیکی تپه استراتژیک "موسی" رخ داد که طی آن ارتش سوریه با اجرای کمینی توانست دهها تروریست خارجی را به هلاکت برساند.

منطقه مرزی میان لبنان و سوریه خط مقدم حوادث نظامی و امنیتی به شمار می آید، مخصوصا منطقه قلمون که گروهک های تروریستی النصره و داعش از موقعیت جغرافیایی و طبیعت کوهستانی آن برای اجرای عملیات علیه خاک سوریه و لبنان استفاده می کنند.

با وجود این تحولات، ارتش سوریه به عملیات خود در این منطقه ادامه می دهد، چنانکه تاکنون توانسته بیشتر گذرگاههای غیرمجاز با منطقه عرسال لبنان را مسدود کند تا عملیات در تپه کوهستانی موسی که بر اکثر گذرگاه های منطقه اشراف دارد، متمرکز شود.

یک افسر سوری مستقر در منطقه در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: گروه های تروریستی تلاش می کنند تا از این منطقه عبور کنند و وارد خاک سوریه شوند ولی ما در حمایت از کشور خود مانع آنها می شویم.

وی افزود: نیروهای ارتش سوریه روز دوشنبه با گروهی از تروریست ها که تلاش داشتند وارد خاک سوریه شوند درگیر شدند که این درگیری علاوه بر جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک سوریه، موجب هلاکت شمار زیادی از تروریست های خارجی که بیشتر آنها تبعه کشورهای عربی بودند، شد.

این گزارش می افزاید: کوههای منطقه الجبه کاملا تحت تسلط ارتش سوریه قرار دارد و ارتش سوریه مناطق مختلف قلمون را که تروریست ها تلاش می کنند دوباره به آن نفوذ کنند، پاکسازی کرده اند و برای تنگ کردن حلقه محاصره تروریست ها و جلوگیری از نفوذ آنها از طریق دره ها و ارتفاعات به سمت شهرهای سوریه کمین هایی برای آنها نصب کرده اند.

ارتش سوریه با تحکیم تسلط خود بر کوههای استراتژیک منطقه در حال پیشروی به سمت مرزهای لبنان است تا با محاصره تروریست ها آنها را قیچی کند و این منطقه حساس را به منطقه بسته تبدیل کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها