دیده بان حقوق بشر: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است

دیده بان حقوق بشر: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است
سه شنبه 14 مرداد 1393 - 11:11

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به علت قتل شهروندان فلسطینی هنگام فرار آنها از حملات هوایی ارتش این رژیم به جنوب غزه، مرتکب جنایت جنگی شده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه خود آورده است: نظامیان اسرائیلی در جریان چند حادثه از روز 23 تا 25 ژوئیه در منطقه الخزاعه در جنوب نوار غزه به شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند، و آنان را به قتل رساندند که این امر نقض آشکار قوانین جنگ به شمار می رود.
این بیانیه افزود: حمله عمدی به شهروندانی که در نبردها و درگیری شرکت ندارند؛ جنایت جنگی محسوب می شود.
دیده بان حقوق بشر تصریح کرد: شهروندان در منطقه الخزاعه خصوصا به علت حملات هوایی مداوم با خطرات جدی مواجه شده و به کمک های پزشکی دسترسی نداشتند، و هنگام فرار به سمت شهر خان یونس نیز هدف حمله قرار گرفتند.
این بیانیه افزود: اگر ارتش اسرائیل در 21 ژوئیه به ساکنان منطقه الخزاعه هشدار داده و از آنان خواست که این منطقه را ترک کنند اما آنها اینکار را انجام ندادند، این امر بازهم باعث آن نمی شود که آنها به هدفی برای حمله تبدیل شوند.
"سارا لی واتسون" رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر نیز گفت: هشدار به خانواده ها، آنها را فقط به این دلیل که نتوانستد فرار کنند، به هدفی مشروع تبدیل نمی کند؛ و حمله عمدی به شهروندان جنایت جنگی است.

پربیننده ترین خبرها