پیگرد 2 فعال بحرینی پس از سلب تابعیت

پیگرد 2 فعال بحرینی پس از سلب تابعیت
سه شنبه 14 مرداد 1393 - 11:40

2 نفر از شهروندان لغو تابعیت شده بحرینی، به ساختمان اداره مهاجرت منامه فراخوانده شده و برای حضور در دادگاه احضاریه دریافت کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از بیانیه جمعیت وفاق بحرین، این 2 شهروند بحرینی در 7 آگوست سال جاری به اتهام تخلف از قانون مهاجرت و اقامت محاکمه خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: رژیم بحرین پس از لغو تابعیت شهروندان، حق حیات و اساسی ترین حقوق انسانی آنها را نیز سلب می کند.

رژیم آل خلیفه در 6 نوامبر سال 2012 تابعیت 31 نفر از فعالان سیاسی و حقوقی بحرینی را لغو کرد.

در این بیانیه آمده است: رژیم به لغو تابعیت 31 شهروند و فعال سیاسی برخلاف حقوق اولیه انسان ها در زمینه آزادی بیان و اندیشه اکتفا نکرده است و حق معیشت و زندگی در وطن آنها را نیز سلب می کند.این افراد شهروند بحرین هستند و حق زندگی در وطن، یکی از حقوق اولیه بشر است که منشورهای بین المللی آن را به رسمیت شاخته است و با قوانین و احکام ظالمانه لغو شدنی نیست.

جمعیت وفاق تاکید کرد: دستور رژیم آل خلیفه به افراد لغو تابعیت شده برای ترک بحرین اقدامی غیر انسانی است که ارتباطی با تمدن و انسانیت ندارد.

رژیم آل خلیفه پیش از این شیخ حسین النجاتی را با انگیزه های طایفه گرایانه از بحرین اخراج کرده بود، و قصد دارد دیگر افراد لغو تابعیت شده را نیز از کشور اخراج کند.

شیخ حسین النجاتی نماینده آیت الله سیستانی مرجع شیعیان عراق در بحرین بود. وی به همراه 31 فعال دیگر از جمله 2 نماینده پیشین مجلس به اتهامات واهی نظیر اقدام علیه امنیت ملی و ... لغو تابعیت شدند.

رژیم آل‌خلیفه از آغاز انقلاب مسالمت آمیز بحرین در 14 فوریه 2011 همواره تلاش کرده تا مردم را به خشونت بکشاند؛ این توطئه با وجود سرکوب شدید، کشتار معترضان، شکنجه، بازداشت چهره ها و شخصیت های انقلابی ناکام مانده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها