فعال عربستانی: ده‌ها میلیارد به مصر کمک کردیم

سه شنبه 14 مرداد 1393 - 15:11

عضو شورای نهاد حقوق بشر عربستان با اشاره به کمک ده‌ها میلیاردی رژیم سعودی به دولت جدید مصر؛ تحت فشار گذاشتن قاهره برای گشودن گذرگاه مرزی رفح و کمک به مردم غزه را خواستار شد

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالعزیز الفوزان" با انتقاد شدید از دولت مصر به خاطر بستن گذرگاه رفح، از کشورهای عربی از جمله سران کشورهای عرب منطقه بویژه پادشاه عربستان خواست تا به دولت مصر برای بازگشایی این گذرگاه به منظور درمان مجروحان حمله صهیونیست ها به نوار غزه، فشار بیاورند.
الفوزان در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: لازم است که به دولت مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح فشار وارد شود.
وی خطاب به مسؤولان مصری تأکید کدر: آیا آنها تقوای خدا پیشه نمی کنند؟ اگر از خداوند نمی ترسند؛ حداقل باید شور عربی داشته باشند. چگونه مردم فلسطین در غزه را محاصره و تونل‌ها را ویران می‌کنند، و جلوی آمدن غذا و دارو را می گیرند و این کار نیز همزمان با حمله صهونیست‌ها علیه غزه انجام می شود.
این فعال سعودی افزود: ما و امارات و دیگران نیز دهها ملیارد دلار به این دولت مصر کمک کرده‌ایم و لازم است که این کشورها به حاکم مصر که در حق خود و امت عربی و اسلامی جنایت می کند، به منظور بازگشایی دائم گذرگاه رفح فشار بیاورند.
وی افزود: من از سران کشورهای عربی بویژه پادشاه سعودی می خواهم که به دولت مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح فشار بیاورد.

این فعال عربستانی با انتقاد از محاصره مردم فلسطین در غزه به دست کشورهای عربی، تأکید کرد: خداوند به ما ثروت داده است که ببیند آیا شکرگذار آن خواهیم بود و از آن در راهش استفاده می کنیم یا خیر.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها