اعتراض گسترده بحرینی‌ها به توطئه ایجاد ملت جایگزین

اعتراض گسترده بحرینی‌ها به توطئه ایجاد ملت جایگزین
يکشنبه 19 مرداد 1393 - 12:00

ساکنان جزیره ستره بحرین، با برگزاری تظاهرات در اعتراض به سیاستهای خاندان آل خلیفه در اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان، هدف از این کار را تغییر بافت جمعیتی و ایجاد یک ملت جایگزین دانستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بحرینیها با سردادن شعارهایی، این سیاست رژیم حاکم آل خلیفه را ظالمانه توصیف کردند.

سایت جمعیت وفاق بحرین اعلام کرد: معترضان علیه سیاست اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان که در حال نفوذ در بافت جامعه و محیط مسالمت آمیز بحرین هستند، شعارهای انقلابی سر دادند.

گروه های مخالف بحرینی در بیانیه روز گذشته خود اعلام کردند، رژیم بحرین در اقدامی کاملا غیر قانونی به دهها هزار نفر از مردم سایر کشورهای جهان تابعیت سیاسی داده است و این اقدام در تخریب و تغییر بافت بحرین نقش مهمی دارد.

گروههای مخالف تاکید کردند: این طرح تخریبی، موجب تضییع حقوق شهروندان بحرینی و تبدیل آنان به شهروندان درجه دوم شده است، زیرا رژیم افرادی را که تابعیت گرفته اند در امور اشتغال، فعالیت در نهادهای دولتی و سازمان های امنیتی مقدم داشته و به آنها در ارائه خدمات مسکونی، پزشکی، آموزش و همه ابعاد زندگی اولویت داده است.

این گروه ها افزودند: دهها هزار نفر از اتباع سایر کشورها با هدف ایجاد تغییرات درترکیب ساختار جمعیتی کشور و تبدیل آنها به جایگزینی برای مردم بحرین به کشور منتقل شده اند و تابعیت بحرینی گرفته اند تا تحت فرمان رژیم حاکمی باشند که هیچ پایگاه مردمی ندارد و به رسمیت شناخته نمی شود.

گروههای مخالف بحرینی تاکید کردند: دلیل بحران فزاینده بحرین علاوم بر اعطای تابعیت سیاسی به خارجی ها، لجبازی رژیم و نبود نظارت برعملکرد سازمانهای دولتی و تمایل به گزینه های امنیتی و نظامی است که فضای جامعه را نفرت انگیز و بی ثبات کرده و شهروندان نیز همواره در حال شکایت هستند.

آنها تأکید کردند که این افراد درحالی تابعیت بحرینی گرفته اند که صاحب توانایی، پول و یا ویژگی خاصی نیستند، و جذب آنان  فقط به هدف تغییر بافت جمعیتی این کشور و ایجاد یک ملت جایگزین در بحرین است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها