نماینده عراقی: گزینه‌ای بهتر از مالکی نیست

نماینده عراقی: گزینه‌ای بهتر از مالکی نیست
يکشنبه 19 مرداد 1393 - 12:54

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق با بیان اینکه جایگزینهای نوری مالکی برای تصدی نخست وزیری عراق بررسی شده اند، خاطر نشان کرد که در آن ها ویژگی های مالکی را نیافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هیثم الجبوری" به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: ائتلاف دولت قانون جایگزین های نوری مالکی نخست وزیر را برای تصدی این سمت مورد بررسی قرار داد و ایده های متعددی در این خصوص مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
جبوری افزود: 5 گزینه از ائتلاف ملی و ائتلاف دولت قانون مورد بررسی قرار گرفت اما هنگام مقایسه آن ها با مالکی، ویژگی های مالکی را در آن ها نیافتیم.
"مازن المازنی" نماینده پارلمان عراق از تشکل الاحرار، روز گذشته گفته بود: سران ائتلاف ملی در ساعات آتی نشستی را برای انتخاب نامزد نخست وزیری برگزار خواهد کرد.
به گفته مازن المازنی تشکل های داخل ائتلاف دولت قانون، ائتلاف ملی را فراکسیون اکثریت [در پارلمان] می دانند و نه ائتلاف را.
بر اساس این گزارش، اختلاف نظرها در درون ائتلاف ملی برای انتخاب نخست وزیر آتی عراق همچنان ادامه دارد. در حالی که ائتلاف دولت قانون همچنان بر نوری مالکی برای تصدی این پست تاکید دارد برخی تشکل های دیگر در داخل ائتلاف ملی با نامزدی وی مخالفت می کنند. برخی تشکل های دیگر خارج از ائتلاف ملی نیز با نخست وزیری مجدد نوری مالکی مخالفت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها