دیلی تلگراف: ایزدی ها با مرگ دست وپنجه نرم می کنند

دیلی تلگراف: ایزدی ها با مرگ دست وپنجه نرم می کنند
دوشنبه 20 مرداد 1393 - 17:07

العالم - روزنامه دیلی تلگراف نوشت: ایزدی ها در کوههای خشک سنجار با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و اگر به دست تندروها کشته نشوند از بیماری یا تشنگی یا ترس خواهند مرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف امروز (دوشنبه) گزارشی میدانی درباره ایزدی های شهر سنجار منتشر کرد که "جاناتان کرون" خبرنگار این روزنامه تهیه کرده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، عناصر مسلح گروه داعش افراد اقلیت ایزدی را در کوههای سنجار محاصره کرده اند و ایزدی ها در کوههای خشک سنجار با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

خبرنگار این روزنامه به نقل از یکی از شاهدان نوشت: افراد گروه (تروریستی) داعش به منطقه آن ها حمله کردند و همه مردان را کشتند؛ در این حال گزارش های دیگر از زنده به گور کردن کودکان و زنان حکایت دارد.

وی افزود: تشنگی و شیوع بیماری ها به علت نبود آب آشامیدنی یا درمان زخمی ها از بزرگترین چالش های مردم سنجار به شمار می رود که این موضوع برای کودکان بسیار تاسف بارتر است.

کرون می افزاید: وخامت اوضاع، بسیاری از پدران سنجاری را مجبور کرده که کودکان شان را سوار هواپیماهای کمک رسانی ارتش عراق کنند، هر چند که ممکن است دیگر نتوانند آن ها را ببینند.

به نوشته این روزنامه، شاهدان دیگر از سفر وحشتناک خود برای رسیدن به این کوه ها به منظور فرار از سرنوشت کسانی که کشته شده اند سخن گفتند چرا که به ساکنان شهرها و مناطق اطراف این کوه ها مهلت داده شده تا بین کشته شدن یا گرویدن به اسلام یکی را انتخاب کنند.

خبرنگار این روزنامه به نقل از منابع خود هشدار داد که افراد این فرقه که محاصره هستند چند روز بیشتر فرصت ندارند و اگر به صورت گروهی به دست تندروها کشته نشوند از بیماری یا تشنگی یا ترس خواهند مرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها