افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از صدور حکم شیخ نمر

افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از صدور حکم شیخ نمر
سه شنبه 21 مرداد 1393 - 09:04

آیت الله "نمر الباقر النمر" عالم برجسته عربستانی قرار است امروز در دادگاه ویژه شهر ریاض پایتخت عربستان حاضر شود تا این دادگاه حکم وی را به درخواست دادستان كل، قرائت كند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان‌های مدافع حقوق بشر اتهامات مطرح شده علیه شیخ نمر را نادرست و باطل دانسته اند.
مراجع و شخصیت های دینی طوایف مختلف اسلامی از پادشاه عربستان سعودی خواسته‌اند تا برای شیخ نمر فرمان عفو صادر كند. همزمان هشدارهای بین المللی، عربی و حقوق بشری نیز درخصوص هرگونه خدشه به این عالم دینی مطرح شده و بر لزوم آزادی شیخ نمر تاكید شده است.
مردم شهر العوامیه در منطقه القطیف دوشنبه شب درهمبستگی با شیخ نمر تجمع كردند. این تجمع درحالی است كه امروز قرار است دادگاه حكم صادره علیه شیخ نمر را قرائت كند.
مردم شهر العوامیه در میدان الكرامه گردهم آمدند و تصاویر شیخ نمر و پلاكاردهای همبستگی در دست داشتند. در این تجمع زنان و كودكان نیز شركت داشتند. این تجمع با وجود شرایط امنیتی صورت گرفت كه رژیم سعودی در منطقه ایجاد كرده است.
جمعیت وفاق اسلامی بحرین نیز از سران عربستان خواست تا شیخ نمر را فوری آزاد كنند.
وفاق درباره تبعات این امر هشدار داد و تاكید كرد: این وضعیت ممكن است به پیچیدگی بیشتر و بی ثباتی اوضاع منجر شود و رسیدگی به این پرونده با گفت وگو و توافق ضروری است.
این جمعیت افزود: گفت وگو و توافق زبان حل اختلافات سیاسی است؛ نه بازداشت و صدور احكام و هدف قرار دادن شخصیت های دینی و سیاسی.
جمعیت وفاق گفت: شیخ نمر یكی از افراد خواهان حقوق سیاسی و دینی و اجتماعی است كه قوانین بین المللی آنها را تضمین كرده است و باید به این خواسته ها بدور از بازداشت و صدور احكام قضایی رسیدگی شود.

دادستانی کل عربستان، با مطرح کردن اتهامات واهی علیه شیخ نمر، اعدام این عالم برجسته را خواستار شده است.

پربیننده ترین خبرها