هشدار بحرینی‌ها به آل سعود و درخواست آزادی عالم عربستانی

هشدار بحرینی‌ها به آل سعود و درخواست آزادی عالم عربستانی
سه شنبه 21 مرداد 1393 - 11:56

شهروندان بحرینی برای اعلام همبستگی با آیت الله شیخ نمر الباقر النمر عالم برجسته عربستانی که در زندانهای آل سعود به سرمی برد، تظاهرات کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "مرأه البحرین" شهروندان بحرینی دیروز با برگزاری در مناطق مختلف خواستار آزادی شیخ نمر شدند و به دادگاه عربستان درباره پاسخ به درخواست دادستانی مبنی بر صدور حکم اعدام برای این عالم دینی هشدار دادند.
شیخ نمر حمایت خود را از انقلاب مردمی بحرین ابراز داشته است و همین حمایت نیز یکی از اتهامات دادگاه سعودی به وی است.
شهروندان بحرینی با سردادن شعارهایی، با شیخ نمر و خواسته های وی مبنی بر احقاق حقوق سیاسی و دینی در عربستان همبستگی کردند.
درهمین حال، ائتلاف 14 فوریه بحرین که که مردم را به شرکت در این تظاهرات فراخوانده بود، دربیانیه ای به رژیم عربستان خصوص پیامدهای صدور حکم اعدام علیه شیخ نمر هشدار داد.
جمعيت وفاق با درخواست از آل سعود خواست برای آزدی فوري شیخ نمر، نگرانی خود را درباره پیامدهای که ممکن است سبب پیچیدگی بیشتر اوضاع و بی ثباتی شود، ابراز داشت.
مراجع و شخصیت های دینی شیعه در سراسر جهان از مسؤولان عربستان خواسته اند که داریت به خرج داده و شیخ نمر را آزاد و درهای یک گفت وگوی واقعی و جدی را برای رسیدگی به خواسته های معترضان در شرق این کشور باز کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها