جنجال اخلاقی کمک دارویی آمریکا برای درمان ابولا

جنجال اخلاقی کمک دارویی آمریکا برای درمان ابولا
سه شنبه 21 مرداد 1393 - 15:24

در حالی که دولت آمریکا موافقت خود را با ارسال داروی تایید نشده ابولا به لیبریا اعلام کرده است، بحث بر سر اخلاقی بودن یا نبودن این موضوع شدت گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دولت آمریکا اعلام کرده است که بنا بر درخواست رئیس جمهور لیبریا، داروی "زیمپ" را که هنوز استفاده آن بر روی انسان مورد تایید قرار نگرفته، به این کشور ارائه می دهد.

واشنگتن ادعا کرده است که این دارو رایگان به لیبریا تحویل داده می شود، و دولت اوباما در این میان تنها نقش واسطه بین دولت لیبریا و شرکت تولید کننده دارو را دارد.

زیمپ روی میمون ها آزمایش شده و به جز 2 نفر امدادگران داوطلب آمریکایی فعال در آفریقا و کشیش کاتولیک اسپانیایی، این دارو به فرد دیگری تزریق نشده است.

کشیشی که این دارو را دریافت کرده بود امروز صبح به دلیل شرایط بد جسمانی ناشی از عوارض ابولا جان داد، البته گفته می شود این دارو بر روی امدادگران آمریکایی تاکنون نتیجه ای رضایت بخش داشته است.

بنا به آمار سازمان بهداشت جهانی تا به حال ۱۰۱۳ نفر بر اثر این بیماری در غرب آفریقا به خصوص لیبریا، سیرالئون و گینه جان باخته اند.

در حالی که بسیاری مصرف داروی تایید نشده بر روی انسان ها را غیراخلاقی می دانند، اما امروز گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند با توجه به وضع موجود و این حقیقت که تاکنون هیچ دارویی برای این بیماری تهیه نشده است، استفاده از داروی زیمپ برای مبتلایان "اخلاقی" است !

شیوع ابولا در سال جاری در طول چهار دهه گذشته بی سابقه بوده است.

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها