انتقاد رسانه‌ای از نتانیاهو پس از شکست در غزه

انتقاد رسانه‌ای از نتانیاهو پس از شکست در غزه
سه شنبه 21 مرداد 1393 - 23:17

مطبوعات رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و ارتش را به خاطر شکست در غزه به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یوسی فرتر نویسنده صهیونیست در مقاله ای در روزنامه "هاآرتص" نوشت: نتانیاهو برای توقف جنگ دست و پا می زند، ولی شرایط سیاسی آن هنوز مهیا نشده است.

وی افزود: آنچه مایه نگرانی نتانیاهو است، آن است که جنگ به گونه ای پایان یابد که مردم اسراییل آن را ضعف تلقی کنند که به این شکل حتما بهای آن را با از دست دادن مقامش خواهد پرداخت.

روزنامه "معاریو" نیز تاکید نمود: رهبران سیاسی اسراییل به خاطر سخنان یکی از افسران بلند پایه ارتش به خشم آمده اند؛ آنجا که گفت: ارتش اسراییل برای سرنگون ساختن حکومت حماس فقط به یک هفته زمان نیازمند است.

این روزنامه افزود: رهبران سیاسی این سخن را نوعی منحرف ساختن افکار دانستند و گفتند: گزارش ارائه شده به کابینه امنیتی اسراییل کاملا با این سخن متفاوت بود.

معاریو به نقل از منابع سیاسی صهیونیستی نوشت: بهای انسانی و اقتصادی و تمایل به کاهش تلفات تفنگداران ارتش باعث اتخاذ تصمیم به عقب نشینی از غزه شد.    

اما روزنامه "یدیعوت آحارونوت" هم با اشاره به تنش میان نتانیاهو و شماری از وزرایش نوشت: اختلاف میان اسراییل و آمریکا درباره آتش بس همچنان باقیست.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، در حالی که نتانیاهو مدعی شده "ارتش به عملیات در غزه تا نابود سازی تونل های هجومی پایان نمی دهد"، کاخ سفید اعلام کرده که حل مساله تونل ها باید در چارچوب توافق میان طرفین درباره خلع سلاح مقاومت در غزه حل شود، لذا باید آتش بس فوری برقرار گردد. 

در همین حال، شماری از تحلیلگران نظامی معتقدند تکیه اسراییل به نیروی هوایی عامل اصلی شکست در این جنگ بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها