آیا غزه شاهد آتش بس دائمی خواهد بود؟

آیا غزه شاهد آتش بس دائمی خواهد بود؟
جمعه 24 مرداد 1393 - 17:28

غزه (العالم) خبرنگار شبکه العالم از غزه گزارش داد: هیات فلسطینی که از مصر به نوار غزه بازگشته، از محافل بین المللی خواست تا توافق احتمالی با رژیم اشغالگر صهیونیستی ضمانت اجرایی داشته باشد.

"خلیل الحیه" یکی از فرماندهان جنبش حماس با اشاره به رایزنی گروههای فلسطینی و تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی درباره ادامه آتش بس در نوار غزه، به خبرنگار العالم گفت: گروههای مقاومت به مقابله با ارتش صهیونیستی فکر نمی کنند اما می توانند با اطمینان زیاد، بار دیگر قوی تر از گذشته در برابر اشغالگران مقابله کنند.

یک شهروند فلسطینی در این زمینه اظهار داشت: من از ابتدا با آتش بس مخالف بودم زیرا همین آتش بس موجب کشتار و نابودی مسلمانان و تجاوز صهیونیست ها به آنها شد.
یکی دیگر از شهروندان فلسطینی دیگر گفت: گروههای مقاومت از فرصت آتش بس، برای تجهیز و آمادگی برای مقابله با دشمن صهیونیستی استفاده خواهند کرد و هیچ راهی برای تسلیم شدن وجود ندارد.
اشغالگران صهیونیستی، فرصت آتش بس پنج روزه را که مورد توافق گروه های مقاومت فلسطین نیز بود پیش ازاجرایی شدن آن با حملات هوایی به نوار غزه، نقض کرد.
"ابومجاهد" سخنگوی رسانه ای مقاومت نیز در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: مقاومت فلسطین برای بدترین احتمالات نیز آمادگی دارد، ما به  دنبال آتش بس دائمی هستیم به شرط اینکه اشغالگران شرایط ما را بپذیرند.
وی افزود: اگر اشغالگران شرایط ما را نپذیرند، مقاومت نیز به فعالیت خود ادامه می دهد، اما توافق برای برقراری آتش بس دائمی طی ساعات و روزهای آتی قطعی خواهد شد.
به گفته ابومجاهد، گروههای مقاومت هنوز انگشتهایش بر روی ماشه است و سلاح را بر زمین نیانداخته و تاکید دارد که عدم پاسخگویی رژیم صهیونیستی به  خواست های مردم فلسطین، زمینه مقابله جدیدی را فراهم خواهد کرد.
این مقام حماس گفت: جنگ غزه بر ما تحمیل شد و ما نیز از خود دفاع کردیم و معتقدیم که در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی باید بایستم و اگر بار دیگر جنگ از سوی رژیم صهیونیستی بر ما تحمیل شود، ما می توانیم یا توان و قدرت بیشتر از گذشته و با اطمینان خاطر با دشمن صهیونیستی مقابله کنیم.
MKH-15-07:36

 

پربیننده ترین خبرها