تصاویر اختصاصی از عملیات پاکسازی غوطه شرقی

يکشنبه 26 مرداد 1393 - 12:44

عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی کامل غوطه شرقی در استان ریف دمشق ادامه دارد.

خانم "دارین  فضل" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه گزارش داد؛ بعد از پیروزی راهبردی ارتش سوریه در شهر "الملحیه"، به نظر می رسد، موعد نبرد سرنوشت ساز در غوطه شرقی عملا در حال نزدیک شدن است.
اهداف در غوطه شرقی کاملا مشخص هستند و ارتش تلاش می کند همه شهرک های منطقه غوطه را تحت کنترل خود در آورد. خبرها حاکی است که افراد مسلح در چندین جبهه دچار گسست و تشتت شده‌اند و توانایی دفاع از مراکز حضور خود را ندارند.
در این بین، جبهه جوبر بسیار ضعیف شده است و علاوه بر آن اختلافات زیادی بین گروه‌های مسلح وجود دارد.
یکی از افسران سوری که در عملیات پاکسازی "الملیحه" شرکت کرده بود، به خبرنگار العالم گفت: الملحیه نقطه اساسی تجمع افراد مسلح و منبع تغذیه آنها از سمت دوما و النشابه بود.
وی افزود: به یاری خداوند و بازوان توانمند نیروهای ارتش، الملیحه به طور کامل پاکسازی شد؛ و تا زمان پاکسازی کل سوریه از تروریسم از پا نخواهیم نشست و ماموریت آینده ما کنترل بر دوما و کل غوطه شرقی است.
از سوی دیگر؛ شهرک "جسرین" به طور کامل در حلقه محاصره است و توپخانه ارتش تجمع گروههای مسلح در عمق این منطقه هدف قرار می دهد. اطراف شهرک های زبدین و عربین نیز شاهد درگیری های شدیدی بین ارتش سوریه و افراد مسلح است.
همچنین اهدافی در کفربطنا و دیرالعصافیر محقق شده است. خبرها از آغاز عملیاتی زمینی در آینده نزدیک در چند محور حکایت دارد.
یکی از فرماندهان میدانی به خبرنگار العالم گفت: مزارع الملیحه و دیرالعصافیر و حطیط الجرش و مزارع زبدین به طور کامل پاکسازی شده است.
دستاورد ارتش سوریه در کنترل ملیحه در وهله اول به معنای توانایی برای جدا سازی مناطق غوطه شرقی تا جاده فرودگاه از یکدیگر است. یعنی گسستن ارتباط بین گروههای مسلح در مناطق جسرین و زبدین و النشابیه و اطراف شهرک های المرج و نظایر آن در دوما و حرستا در غوطه. این کار فروپاشی خطوط دفاعی آنها را تسریع خواهد کرد.
در وهله دوم، این دستاورد به حملات خمپاره‌ای تروریستها به منطقه جرمانا و مناطق نزدیک آن پایان خواهد داد؛ الملیحه اکنون به یک پایگاه نظامی ارتش برای حرکت به سوی "دوما" تبدیل شده است، که آخرین و بارزترین پناهگاه افراد مسلح در ریف دمشق است.

پربیننده ترین خبرها