حزب کار ترکیه: اردوغان قدرت طلب است

حزب کار ترکیه: اردوغان قدرت طلب است
يکشنبه 26 مرداد 1393 - 14:21

معاون رئیس حزب کار ترکیه "رجب طیب اردوغان" را که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری پیروز شده است، به انحصار قدرت متهم و اعلام کرد : اختلافات درونی حزب حاکم عدالت و توسعه باعث ترجیح دادن احمد داود اوغلو به عبدالله گل برای تصدی سمت نخست وزیری شده است.

" شوله پِرینچِک " روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت : عبدالله گل قبلاً بیشترین شانس را برای تصدی نخست وزیری داشت ولی تغییراتی که اخیراً در دیدگاه های اعضای حزب عدالت و توسعه ایجاد شده ، شانس احمد داود اوغلو را برای تصدی این سمت بیشتر کرده است .                                                                                                                      
پرینچک افزود : اردوغان ابتدا حامی عبدالله گل بود ولی پس از نشست حزب عدالت و توسعه برای بررسی مساله انتخاب نخست وزیری تغییرات و تحولاتی ایجاد شد.
معاون رئیس حزب کار ترکیه اعلام کرد: نخست وزیر آتی ترکیه با مشکلات فراوان و بزرگی مانند قضیه کُردها ، اقتصاد و بیکاری مواجه خواهد شد .
پرینچک خاطرنشان کرد: نمی خواهم بگویم که اوغلو بهتر از گل است ولی گویا حزب با مشکلات درونی مواجه است و مشکلات بزرگی در انتظار دولت جدید ترکیه خواهد بود .
پرینچک گفت‌: اردوغان در انتخابات پیروز شد و این واقعیت است زیرا احزاب مخالف سازمان یافته و قدرتمند نبودند و نتوانستند با حزب اردوغان مواجه شوند .
وی از تلاش اردوغان برای کاستن اختیارات نخست وزیری و تغییر قانون اساسی و دیگر قوانین ترکیه خبر داد و افزود : کاستن اختیارات نخست وزیری و تغییر قوانین مستلزم برگزاری همه پرسی است و مخالفان نیز این بار آرام نخواهند نشست زیرا اردوغان متصدی هر سمتی که شد ، قدرت طلبی خود را ثابت کرد  .
روزنامه ینی شفق وابسته به نظام حاکم ترکیه اعلام کرده است که حزب عدالت و توسعه از انتخاب احمد داود اوغلو به نخست وزیری شدیداً حمایت می کند .
ینی شفق افزود : اردوغان در نشست غیرعلنی حزب عدالت و توسعه از مسئولان ارشد این حزب خواست که نامزد پیشنهادی خود را برای تصدی سمت نخست و زیری ، معرفی کنند که رأی گیری محرمانه حاکی از حمایت گسترده از احمد داود اوغلو بود.
حزب عدالت و توسعه روز پنجشنبه این هفته جانشین اردوغان را انتخاب خواهد کرد .
طبق قانون اساسی ترکیه ؛ اردوغان اواخر ماه آگوست با تصدی سمت ریاست جمهوری باید از سمت های ریاست حزب حاکم عدالت و توسعه و نخست وزیری استعفا بدهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها