گردن زدن دو شهروند در عربستان

گردن زدن دو شهروند در عربستان
يکشنبه 26 مرداد 1393 - 22:01

وزارت کشور عربستان از گردن زدن دو متهم به قتل در این کشور خبر داد و اعلام کرد: این دو نفر، به قتل دو شهروند دیگر محکوم شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور عربستان روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: یوسف النافی به جرم قتل با اسلحه، در طائف واقع در غرب عربستان، و همچنین عبدالسلام الرویلی به جرم قتل با سلاح سرد در عرعر در شمال این کشور، گردن زده شدند.
براساس این بیانیه، یک شهروند عربستانی به نام یوسف بن خلف بن فطیس النعیمی پس از اختلاف با هموطنش سلمان بن سلیم بن عبدالرزاق الربیعی، وی را به ضرب گلوله به قتل رساند که دادگاه حکم قصاص وی را صادر کرد و وی در طائف گردن زده شد.
همچنین عبدالسلام الرویلی شهروند عربستانی به اتهام ضرب و جرح و قتل هموطنش عبدالسلام العنزی به اعدام محکوم شد که حکم وی در منطقه عرعر واقع در شمال شرق عربستان اجرا گردید.
با اعدام این دو تن، شمار افرادی که در سال 2014 در عربستان سعودی اعدام شده اند به 28 تن رسید.
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد پارسال از «افزایش شدید مجازات اعدام» در عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد و خواهان توقف مجازات های اعدام در این کشور شد.
در سال 2013 میلادی، در مجموع 78 تن در عربستان اعدام شدند. جرایمی همچون تجاوز، قتل، ارتداد، سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر در عربستان سعودی می تواند مجازات اعدام در پی داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها