عزم جزم یمنی ها برای سرنگون کردن دولت

عزم جزم یمنی ها برای سرنگون کردن دولت
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 23:20

العالم - حوثی های یمن بر ادامه تظاهرات گسترده تا سرنگونی دولت حاکم براین کشور تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، منابع یمنی اعلام کردند که بزرگترین تظاهرات در تاریخ انقلاب مسالمت آمیز جوانان یمن برای سرنگونی دولت فاسد و لغو افزایش قیمت سوخت،در پاسخ به درخواست روز گذشته عبدالملک الحوثی، رهبر حوثیها صبح امروز دوشنبه در صنعا برگزار شد.

در این تظاهرات که از میدان التغییر با حضور گسترده مردم از استانهای مختلف آغاز شد، تظاهرکنندگان در تعدادی از خیابانهای پایتخت به حرکت درآمدند و با سردادن شعارهایی از عبدربه منصور الهادی، رییس جمهوری یمن، خواستند هر چه سریعتر افزایش قیمت سوخت را لغو کرده و دولت را برکنار کند.

انقلابیون با تاکید براینکه که از مواضع خود عقب نشینی نمی کنند و تسلیم نمی شوند تا اینکه فساد از کشور رفع شود، افزودند : همان طور که دولت، افزایش قیمت سوخت را تحمیل کرده است، آنها نیز به نوبه خود آن را به سرعت لغو خواهند کرد.

در این تظاهرات که میلیونی توصیف شده است، تظاهرکنندگان در تعدادی از خیابان های یمن به حرکت درآمدند و بار دیگر به میدان التغییر بازگشتند.

انقلابیون تاکید کردند که از عصر فردا(سه شنبه) تا روز جمعه آینده هر روز در تظاهرات شرکت خواهند کرد و در صورتی که دولت برکنار نشود اقدام های شدیدتری برای اعمال فشار در خصوص دستیابی به خواسته های خود اجرا خواهند کرد.

هزاران انقلابی در دسته های بزرگ از استان های مختلف یمن برای کمک و پشتیبانی از انقلابیون و در پاسخ به درخواست روز گذشته رهبر حوثیها، امروز وارد صنعا شدند.

دولت یمن اواخر ژوئیه 2014 قانون افزایش بهای سوخت را اجرا کرد و به دنبال آن هر گالن 20 لیتری بنزین از 2 هزار و 500 ریال یمن به 4 هزارهزارریال  و هر گالن گازوییل از 2 هزارریال  به 3 هزار و 900 ریال افزایش یافت.

دولت وعده داد این تصمیم همزمان با افزایش حقوق همراه باشد اما کارشناسان می گویند عمده مردم یمن حقوق بگیر نیستند.

گزارش بانک جهانی در سال 2012 حاکیست که 54 درصد مردم یمن زیر خط فقر هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها