جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین:

آتش بس غزه در آینده نزدیک منتفی است

آتش بس غزه در آینده نزدیک منتفی است
شنبه 1 شهريور 1393 - 13:55

یکی از رهبران "جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین" ضمن تاکید بر آمادگی گروه های فلسطینی برای از سرگیری مذاکرات، پیش بینی کرد که در آینده نزدیک احتمال آتش بس وجود نداشته باشد.

"طلال ابوظریفه " روز شنبه در گفتگو با شبکه العالم، با تاکید براینکه جبهه دموکراتیک به دنبال آتش بسی است که شرایط ملت فلسطین در آن لحاظ شده باشد، تصریح کرد که هیات مشترک فلسطینی مذاکره کننده در قاهره، تعیین کننده طرح ها و جهت گیری های مورد نظر مردم فلسطین در درگیری با اشغالگران است.

ابوظریفه اظهار داشت: پایان حملات اسرائیل باید به آتش بس منتهی شود، اما نباید آتش بس به هر بهایی که اسرائیلی ها می گویند، برقرار شود.

وی گفت: صهیونیستها طی 11 روز مذاکره، بر برقراری آتش بس در برابر آتش بس اصرار داشتند بدون اینکه در خصوص شرایط بشردوستانه مقاومت، امتیازی قائل شوند. البته سکوت عوامل منطقه ای و بین المللی در موضع گیری صهیونیست ها نقش داشته است.

عضو ارشد جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین افزود: با وجود تلاشهای مصر و گروههای فلسطینی و امتیازها و نرمش ها، مذاکرات به توافق منجر نشده است.

ابوظریفه تاکید کرد: از این رو هنوز این درگیری ها ادامه دارد و در 2 روز گذشته نیز تلاشها محدود شده است و گمان نمی کنم که درآینده نزدیک شاهد آتش بس باشیم. بنابراین فقط باید در برابر تجاوز و حملات رژیم صهیونیستی پایداری کنیم.

وی درباره دیدار با امیر قطر و خالد مشعل در دوحه گفت: هیچ فلسطینی نمی تواند قبول کند در این برهه محور جدیدی جز قاهره فعالیت کند، اما ما می خواهیم تلاش های قطر در جهت تقویت تلاش های فلسطین و مصر برای رسیدن به آتش بس باشد.

این سیاستمدار فلسطینی افزود: ما آماده از سرگیری مذاکرات هستیم و فلسطین هیچ مشکلی ندارد، بلکه این رژیم صهیونیستی است که مشکل تراشی می کند.

طلال ابوظریفه افزود: هر کشوری که به دنبال آرامش در غزه است باید برای از سرگیری و پذیرفتن مذاکرات با شرایط مشخص شده که همه جهان آن را قبول دارند، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: هیچ یک ازگروه های فلسطینی به تنهایی تصمیم گیرنده نیست و هیات مشترک فلسطینی، طرحها و دیدگاههای مورد نظر مردم فلسطین را در درگیری با اشغالگران مشخص می کند تا دربرابر دنیا ضرر نکنیم .

عضو ارشد جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین بار دیگر تاکید کرد: ما به دنبال آتش بس هستیم البته نه با هر قیمتی بلکه آتش بسی که پاسخگوی شرایط مردم فلسطین باشد و همزمان حملات متوقف شده و انواع محاصره نیزلغو شود.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه از روز سه شنبه و پس از شکست مذاکرات قاهره از سر گرفته شده است. به این ترتیب شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات اسرائیل در 8 ژوئیه به بیش از ۲۰۹۰ نفر رسیده که بیش از دو سوم آنها از شهروندان و به ویژه، زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند.

حدود 11هزار نفر نیز در این حملات مجروح و هزاران خانه ویران شده است.

08.22        

پربیننده ترین خبرها