درخواست العبادی برای حمایت همه جانبه از مردم آمرلی

درخواست العبادی برای حمایت همه جانبه از مردم آمرلی
شنبه 1 شهريور 1393 - 14:34

حیدر العبادی که از سوی رئیس جمهور جدید عراق مامور تشکیل دولت شده است، از همه گروه ها خواست با حمایت های نظامی و پشتیبانی، به ساکنان منطقه محاصره شده امرلی در مقابله با تروریست ها کمک کنند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" روز شنبه از همه گروه های عراقی خواست از ساکنان منطقه امرلی حمایت نظامی و لجستیکی به عمل آوردند تا آنها بتوانند در برابر تروریست ها مقاومت کنند.

ساکنان امرلی بیش از 72 روز است که در محاصره کامل داعش قرار دارند و نبود آب آشامیدنی و کمبود مواد غذایی به همراه حملات داعش مردم این منطقه را در خطر بحران انسانی قرار داده است. امرلی از توابع طوز خورماتو در استان صلاح الدین است و ساکنان آن را عمدتا شیعیان ترکمان تشکیل می دهند.

حیدرالعبادی با صدور بیانیه ای با بیان اینکه پایداری ساکنان امرلی آغازی برای شکست تروریست هاست، افزود: ساکنان امرلی قهرمانی زیادی برای مقابله با حملات باندهای ترریستی داعش ازخود نشان دادند.

وی خواستار ارائه انواع حمایت های نظامی و لجستیکی به ساکنان امرلی برای بالابردن روحیه آنها در مقابله با تروریست ها و آزادسازی سایر مناطق از لوث وجود داعش شد.

العبادی اظهار داشت: همکاری شهروندان با نیروهای امنیتی و قهرمانان مردمی برای آزاد سازی مناطق تحت تسلط داعش، نقش زیادی خواهد داشت و این همکاری شکستن ابهت دروغین آنها است.

مراجع دینی نیز روز گذشته خواهان امدادرسانی به ساکنان منطقه محاصره شده امرلی و تلاش جدی برای شکستن محاصره این منطقه شدند. مراجع هم چنین با محکوم کردن افرادی که در لباس دفاع از وطن، حقوق شهروندان را نقض می کنند، خواهان مقابله جدی با آنان شدند.

روز گذشته جنگنده های ارتش عراق پایگاه های عناصر تروریستی داعش را در اطراف منطقه آمرلی بمباران کردند.

گفتنی است "هادی العامری" وزیر حمل و نقل و رئیس سازمان "بدر" که فرمانده عملیات آمرلی شده است، روز جمعه به همراه شمار قابل توجهی نیرو برای آزادی منطقه آمرلی از چنگال سازمان داعش و شکستن محاصره آن، وارد طوزخورماتو شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها