آغاز تسویه حساب‌های خونین درون‌گروهی در داعش

آغاز تسویه حساب‌های خونین درون‌گروهی در داعش
يکشنبه 2 شهريور 1393 - 18:24

گروهک تروریستی داعش یکی از سرکردگان امنیتی خود را به اتهام خیانت و همکاری علیه تشکیلات مذکور و "همدستی با طرف‌های خارجی" اعدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک داعش اعلام کرد یکی از سرکردگان امنیتی اش را که دارای مسئولیت نهاد امنیتی این گروهک در منطقه حلب بوده، اعدام کرده است.

بنا به اعلام این تشکیلات تروریستی، فرد مذکور یک شهروند کرد سوریه با نام "ابوعبیده مغربی" بوده است که برخی، از احتمال تردیدها درباره مزدوری وی برای انگلیس خبر داده اند.

خبر اعدام "امیر عوامل امنیتی" تشکیلات داعش در حلب، با توجه به جایگاهش در پایگاههای اجتماعی به طور گسترده ای منتشر شده است. زیرا از وی به عنوان یکی از عوامل سرکوبگر این تشکیلات تروریستی در منطقه حلب و همچنین "والی" این شهر یاد می شده است.

ابوعبیده مغربی به کشتار دهها فعال مدنی و شهروند عادی سوریه در شهر اعزاز در همسایگی حلب به اتهام وابستگی و جانبداری از گروه مسلح موسوم به "ارتش آزاد" متهم بود.

علاوه بر این، یکی از اتهامات دیگری که به وی، نسبت داده می شود، توطئه برای ترور "ابوخالد السوری" سرکرده بزرگ القاعده در سوریه است. ابوخالد، چند ماه پیش در انفجار شدیدی کشته شد.

شماری از رسانه ها با انتشار خبر کشته شدن ابوعبیده مغربی از آن به عنوان نشانه ای در زمینه آغاز فروپاشی داعش و تصفیه حساب های درون گروهی در آن یاد کرده اند تا بدین وسیله اسرار فراوانی درباره چگونگی به وجود آمدن و فعالیت این گروهک مخفی باقی بماند؛ به ویژه اینکه گمانه زنی های متناقضی درباره قدرت گرفتن ناگهانی و غیرمنتظرۀ داعش در مدتی کوتاه، مطرح شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها