هفت گروه از انتخابات شهرداری‌ها در عربستان منع شدند

هفت گروه از انتخابات شهرداری‌ها در عربستان منع شدند
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 12:34

کابینه عربستان سعودی نامزدی هفت گروه در انتخابات آینده شهرداری ها را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت عربستانی "الوطن اونلاین" اعضای مجلس مشورتی، اعضای هیات تحقیق و دادستانی کل از جمله برجسته ترین کسانی هستند که از شرکت در این انتخابات منع شده اند.
بر اساس این گزارش، قضات، منشی‌های دادگستری و بزرگان قبایل و نمایندگان آنان، پیمانکاران و یا سرمایه گذارانی که
با شهرداری ها روابط سرمایه گذاری و یا قرارداد دارند، از جمله کسانی هستند که نمی توانند برای انتخابات شهرداری‌ها نامزد شوند.
منابع یاد شده افزودند که کارکنان وزارت امور شهری و روستایی و طرف های وابسته نیز از جمله کسانی هستند که نامزدی آنان برای شرکت در انتخابات شهرداری ممنوع شده است.
همچنین استانداران و روسای مراکز و اعضای و دبیران شوراهای مناطق و شوراهای محلی و اعضای شورای هیات های توسعه که به شهرداری ها خدمات ارائه می دهند ، از جمله اقشاری هستند که نامزدی آنان در انتخابات شهرداری ممنوع اعلام شده است.
کابینه عربستان سعودی با آیین‌نامه شوراهای شهرداری موافقت کرده و به این شوراها حق تصویب طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری مندرج در بودجه و نیز طرح‌های نگهداری و راه اندازی و طرح‌های توسعه و سرمایه گذاری و برنامه‌های خدمات شهرداری را داده است.
تعداد اعضای این شوراها از 30 نفر تجاوز نمی کند که دو سوم آن ها از طریق انتخابات تعیین می شوند و یک سوم دیگر با حکم وزیر تعیین می شوند.

پربیننده ترین خبرها