بزرگترین سکوی گازی اسراییل در تیررس مقاومت غزه

بزرگترین سکوی گازی اسراییل در تیررس مقاومت غزه
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 13:46

رژیم صهیونیستی از ترس مقاومت لبنان بزرگ ترین سکوی گازی خود در دریای مدیترانه را نزدیک ساحل غزه بنا کرده و از این طریق در حال سرقت منابع مردم این منطقه است، ولی حمله موشکی اخیر مقاومت غزه به این سکو معادلات این رژیم را به هم ریخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقاومت غزه علاوه بر چیرگی در استفاده از تونل ها برای زمین گیر کردن نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی از توان موشکی خود نیز برای ضربه زدن به تاسیسات حساس و اقتصادی این رژیم به خوبی بهره گرفته است.
حملات موشکی مقاومت غزه به فرودگاه بن گوریون و لغو پروازهای بین المللی از سوی کشورهای غربی، نفوذ هواپیمای بدون سرنشین مقاومت غزه به تا عمق استراتژیک این رژیم و رسیدن به نزدیکی نیروگاه هسته ای دیمونا و حملات اخیر موشکی مقاومت به بزرگ ترین سکوی گازی همگی بیانگر تغییر معادلات جنگ و پر بودن دست مقاومت برای حملات تلافی جویانه و توانمندی آن در هدف گرفتن نقاط حساس در سرزمین های اشغالی است.
گروه های مقاومت فلسطین با وجود تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی، به تازگی توانستند در عملیاتی حساس بزرگ ترین سکوی گازی این رژیم در ۳۰ کیلومتری ساحل غزه را هدف موشک‌های خود قرار دهند.
مقاومت فلسطین در این حمله دو موشک به سوی این سکوی گازی شلیک کرد و اگرچه این موشک ها به این سکو اصابت نکرد اما این حمله معادلات اشغالگران را به هم ریخت و بزرگترین سکوی گازی این رژیم نیز همانند فرودگاه بن گوریون و دیگر نقاط حساس، در فهرست تهدید جدی مقاومت قرار گرفت. تهدیدی که در صورت محقق شدن ضربات کمر شکن و جبران ناپذیری به تل آویو خواهد زد.

مشخصات بزرگ ترین سکوی گازی صهیونیستها

تجهیزات به کار رفته برای حفاری و تولید در این سکوی گازی از نوع ذخیره سازی و فروش بوده و قادر است در آن واحد به پنج سکوی تولید گاز نیز سرویس دهی کند. 26 کیلومتر خط لوله و هزاران شیر و حسگرهای کنترلی و دهها مخزن موجود در این سکو موجب شده است این سکوی گازی از اهمیت زیادی برخوردار باشد.
این سکوی گازی که بزرگترین سکوی گازی رژیم اشغالگر قدس به شمار می آید و 3 هزار مهندس و کارگر در شهر هیوستن در ایالت تگزاس آمریکا آن را ساخته اند، سکوی چند طبقاتی و شبیه به یک شهرک است که روی چهارستون بنا شده و 34 هزارتن وزن دارد.
بهره برداری از این میدان گازی در دریای مدیترانه اعتراض برخی کشورهای منطقه همچون لبنان را نسبت به سرقت منابع زیر زمینی کشورهای منطقه توسط رژیم صهیونیستی برانگیخته است.

میزان گاز طبیعی که در این میدان موجود است ۲۴۰ میلیارد متر مکعب تخمین زده شده است.
رژیم صهیونیستی به دلیل حساسیت این سکوی گازی چندین میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای سیستم های حفاظتی و نظارتی این سکو هزینه کرده است و حتی تعدادی هواپیمای بدون خلبان و گشتی های دریایی برای حفاظت از آن اختصاص داده است. اما کارشناسان و تحلیلگران صهیونیستی خود می گویند این تدابیر نیز قادر به حفاظت از این سکو نخواهند بود.
در تیررس قرار گرفتن این سکوی گازی باعث شده هم اکنون صهیونیست‌ها علاوه بر نگرانی از تخلیه شهرک‌ها، تعطیلی فرودگاه بن گوریون و تاسیسات زیربنایی در شهرهای مهم، از بابت توقف فعالیت های اقتصادی خود به ویژه در این سکوی مهم نیز دچار هراس شدیدی شوند.
 

اتاق کنترل سکوی گازی

پربیننده ترین خبرها