اذعان آمریکا به سکوت درباره داعش در سوریه

اذعان آمریکا به سکوت درباره داعش در سوریه
سه شنبه 4 شهريور 1393 - 11:58

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیمی برای حملات هوایی احتمالی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه نگرفته است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جاش ارنست" گفت: گزینه نظامی تنها راه در دسترس نیست.
وی درعین حال اذعان کرد که کاخ سفید اقدام یکجانبه برای دفاع از منافع آمریکا را برای خود محفوظ می داند.
پنتاگون که از دو هفته پیش حملات هوایی به مواضع داعش در عراق را در دستور کار خود قرار داد، چند روز پیش از احتمال گسترش محدوده این حملات تا سوریه خبر داد.
به عقیده برخی کارشناسان و مسؤولان عراقی، عملیات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق هنگامی آغاز شد که منافع آمریکا در اربیل از سوی داعش مورد تهدید قرار گرفت.
در همین راستا "محمد الصهیود" نماینده ائتلاف قانون تأکید کرده است که حرکت تروریستها به سوی سنجار و تمایل آنان برای ورود به اربیل، توافق بین آنها (داعش، و آمریکا و رژیم صهیونیستی) را نقض کرد.
الصهیود ادامه داد: حملات هوایی آمریکا در داخل موصل نیست و آمریکا مواضع و اماکن تجمع تروریستهای داعش را هدف قرار نداده است؛ بلکه این حملات به اماکن مرزی منطقه کردستان عراق محدود شده است، این امر نشان می‌دهد که حملات هوایی آمریکا برای دفاع از منافع واشنگتن در اربیل است.
ولید معلم وزیر خارجه سوریه دیروز اعلام کرد که هرگونه حمله هوایی در سوریه باید با هماهنگی دمشق باشد؛ در غیر این صورت به منزله یک تجاوز خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها