داعش 500 خانواده را در بعقوبه آواره کرد

داعش 500 خانواده را در بعقوبه آواره کرد
سه شنبه 4 شهريور 1393 - 14:10

عناصر داعش، پس از آواره کردن 50 خانواده عراقی از منطقه "انجانه"، برای مقابله با پیشروی نیروهای عراقی از سمت شمال بعقوبه، در خانه های آنان سنگر گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت شبکه عراقی "سومریه نیوز" به نقل از یک منبع بومی در استان دیالی گفت: عناصر داعش، 50 خانواده عراقی را که در نزدیکی منطقه انجانه واقع در 75 کیلومتری بعقوبه در حد فاصل استان های دیالی و صلاح الدین از خانه های خود آواره کردند.

این منبع گفت: این خانواده ها ناچار شدند از مسیری ناهموار به سمت مناطق نزدیک طوزخورماتو در استان صلاح الدین حرکت کنند.

وی افزود: داعش با سنگر گرفتن در خانه های این آوارگان، برخی از منازل و جاده ها را بمبگذاری کردند تا بتوانند جلوی پیشروی نیروهای امنیتی از سمت العظیم را بگیرند.

"جاسم العبیدی" پدر یکی از خانواده های آواره گفت: عناصر داعش، مردم منطقه را تهدید کردند که اگر خانه های خود را ترک نکنند، آن ها را می کشند. آن ها از ما خواستند هیچ چیز با خود برنداریم.

وی افزود: عناصر داعش همه خانه ها و وسایل و اموال ما را سرقت کرده به تاراج بردند و سه تن از شهروندان را که حاضر نبودند اموال خود را به آن ها بدهند، به ضرب گلوله اعدام کردند.

العبیدی تاکید کرد: عشایر این منطقه، از هر فرصت و زمینه ای برای سلاح به دست گرفتن و انتقام از داعش استقبال می کنند زیرا این گروه تروریستی، جنایت های بی شماری ضد مردم این منطقه مرتکب شدند.

منطقه انجانه و اطراف آن، در حال حاضر در اشغال عناصر داعش است، این منطقه که پیوند دهنده جاده ارتباطی الخالص و کرکوک است، از اهمیت راهبردی برخوردار است.

شورای استانداری دیالی، در تاریخ 23 ژوئن اعلام کرد که نیروهای عراقی و عشایر، منطقه العظیم را به طور کامل آزاد کرده و در حال پیشروی به سمت مناطق اطراف آن هستند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها