قبرهای خالی صهیونیست ها برای تغییر هویت مسجد الاقصی

قبرهای خالی صهیونیست ها برای تغییر هویت مسجد الاقصی
سه شنبه 4 شهريور 1393 - 19:12

العالم - یک هیات ناظر بر روند یهودی سازی قدس می گوید صهیونیست ها با ایجاد مقبره های خالی تلاش دارند هویت مسجد الاقصی را تغییر دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هیئت اسلامی مسیحی حمایت از قدس" علیه اقدامات صهیونیست ها در ایجاد قبرهای موهوم در اطراف مسجد الاقصی هشدار داد. بر اساس این گزارش مقام های اسرائیل از جمله اداره مقابر و حمایت از محیط زیست رژیم صهیونیستی از این اقدام آگاه و هدف آن یهودی سازی مسجد الاقصی است.

در بیانیه "هیئت اسلامی مسیحی حمایت از قدس شریف و مقدسات" آمده است: ایجاد قبرهای موهوم و خیالی شیوه ای است که رژیم اشغالگر صهیونیستی برای یهودی سازی شهر قدس در پیش گرفته است و این اقدام همزمان با عملیات تخریب خانه ها و ساختمانهای فلسطینی، آواره کردن ساکنان اصلی قدس، شهرک سازی، حفر تونل برای یهودی سازی قدس شریف صورت می گیرد.

هیئت مزبور در بیانیه خود بیان کرد که علاوه بر این قبرهای خیالی که در بلندیهای غربی منطقه سلوان در جنوب الاقصی ایجاد شده اند، رژیم اشغالگر پیشتر نیز هزاران قبر یهودی خالی در بخش قدیمی شهر قدس با مساحت حدود 300 هزار متر مربع ساخته است. این قبرستان از کوه الطور در شرق تا دره سلوان و دره الربابه در جنوب غربی مسجد الاقصی امتداد دارد.

در این بیانیه آمده است: قبرستان های یهودی در شرف تغییر ماهیت اسلامی مسجد الاقصی است. به موجب قطعنامه های 242 و 338 شورای امنیت، شهر قدس تحت اشغالگری نامشروع قرار دارد؛ از این رو طبق احکام توافقنامه ژنو4 هرگونه مصادره اراضی، اخراج اجباری افراد، شهرک سازی، تغییر بافت جمعیتی و نیز حفاریهایی را که رژیم اشغالگر در زیر مسجد الاقصی انجام می دهد، ممنوع است.

این هیئت در بیانیه خود خواستار مقابله با طرح های یهودی سازی قدس و حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر شد.

پربیننده ترین خبرها