اعتصاب غذای فعال بحرینی وارد هفته دوم شد

اعتصاب غذای فعال بحرینی وارد هفته دوم شد
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 13:18

"عبدالهادی الخواجه" فعال سرشناس بحرینی به اعتصاب غذای خود که از یک هفته پیش آغاز کرده بود ادامه داد؛ این دومین اعتصاب غذای بلند مدت وی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الجشی" وکیل هادی الخواجه گفت: وی از 25 آگوست در زندان الجو در نزدیکی منامه دست به اعتصاب غذا زده و با وجود افت فشار در دو روز اخیر، وضعیت جسمانی وی مناسب است.

این فعال برجسته که دارای تابعیت دانمارکی است و افزون بر 54 سال دارد، در سال 2012 به مدت  110 روز در اعتراض به حکم حبس ابد خود، دست به اعتصاب غذا زد. در همان زمان وضعیت جسمی وی وخیم شد و با حمایت گسترده مدافعان حقوق بشر داخلی و خارجی مواجه شد.

از سوی دیگر دبیرخانه دادخواهی وابسته به وزارت کشور بحرین اعلام کرد در خصوص اعلام اعتصاب غذای الخواجه از 25 اوت تحقیقاتی را آغاز کرده است. به گفته این هیات دلیل اعتصاب غذای الخواجه بی توجهی به درخواست وی برای آزادی است. در این بیانیه آمده که پزشک ویژه ای 17 بار از ابتدای اعتصاب غذا با وی دیدار کرده است.

دادگاه ویژه ای ژوئن 2011 الخواجه و 20 فعال دیگر را به اتهام توطئه علیه رژیم محکوم به حبس کرد. 7 نفر از آنان به زندان ابد و بقیه به تحمل زندان از 2 تا 15 سال محکوم شدند.

سازمانهای حقوقی الخواجه را زندانی اندیشه می نامند.

الجشی گفت: مریم الخواجه دختر این فعال زندانی و مدیر مرکزحقوق بشر که در بیروت و کپنهاگ دفتر دارد، عصر شنبه به دلیل نداشتن تابعیت بحرینی در فرودگاه منامه بازداشت شد. وی برای پیگیری وضعیت پدرش از دانمارک به بحرین سفر کرده بود.

وی در نهایت با صدور ویزایی برای گذرنامه دانمارکی وی، اجازه ورود به بحرین را یافت اما پس از آن به اتهام خشونت علیه پلیس های زن و تا بررسی تحقیقات ، به مدت 7 روز بازداشت شده است.

جمعیت وفاق به عنوان بزگرتین و اصلی ترین جمعیت مخالف رژیم آل خلیفه، خواهان آزادی مریم الخواجه شده است.سازمان دیده بان حقوق بشر نیز درباره بازداشت مریم الخواجه ابراز نگرانی کرد و محرومیت وی از داشتن تابعیت را که در حق وی اعمال شده محکوم کرد.

مریم و زینب الخواجه به دلیل فعالیت های حقوق بشری در بحرین بارها بازداشت شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها