اشغال اراضی فلسطینی‌ها در بیت لحم و الخلیل + فیلم

دوشنبه 10 شهريور 1393 - 14:47

ارتش رژیم صهیونیستی در بزرگترین اقدام خود برای اشغال اراضی فلسطینیان،از تصمیم خود مبنی بر مصادره حدود 4 هزار متر مربع از اراضی کرانه باختری در دو شهر الخلیل و بیت لحم خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، رژیم صهیونیستی این اقدام را بخشی از تصمیمات سیاسی دانست که ژوئن گذشته پس از مفقود و سپس مرگ 3 شهرک نشین درهمان منطقه اتخاذ می شود.

این اراضی در جنوب کرانه باختری و حد فاصل دو شهر الخلیل و بیت لحم، خارج از محدوده املاک فلسطینیان قرار خواهد گرفت که با تصمیم سیاسی مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی مصادره خواهد شد.

این مقداراراضی که به موازات  مجتمع مسکونی "گوش عتصیون" قرار دارد به محاصره دو شهرالخلیل و بیت لحم با تعدادی شهرک های مجاور منجر خواهد شد به گونه ای که فقط یک مسیر عبور باقی می ماند که آن هم تحت کنترل ارتش رژیم صهیونیستی است.

افزون بر اینکه تل آویو در صدد است که تصمیم جدید خود مبنی بر مصادره اراضی را با مرگ 3 شهرک نشین نزدیک مجتمع شهرک نشینان توجیه کند.

"جمال جمعه " مسئول هماهنگی ستاد مردمی مبارزه با احداث دیوار به خبرنگار العالم گفت: مصادره اراضی، به منزله محاصره بیت لحم و مصادره زمین های بیشتر و جداساختن روستاهای الشفی و الغوریه از دیگر مناطق فلسطینی نیشین  است. باید یادآوری کنیم درگیری ما با دشمن درگیری استراتژیکی است، بنابراین طرح شهرک سازی و طرح های جداسازی برای تسلط کامل بر کرانه باختری است.

مسئولان رژیم صهیونیستی با مصادره اراضی فلسطینی در کرانه باختری در صدد تحقق اهدافی سیاسی واهداف توسعه طلبانه خود هستند، زیرا دولت نتانیاهو که در همه مراحل با ناکامی روبرو بوده است، تلاش می کند طرح عقب نشینی یک طرفه آریل شارون را اجرا کند اما در کرانه باختری این عقب نشینی کاملا تفاوت دارد زیرا هدف تل آویو، ایجاد مناطق جدا ازهم است.

"صلاح الخواجه " یکی از رهبران ابتکار ملی فلسطین نیز به خبرنگار العالم گفت: طرح صهیونیست ها برای جداسازی مناطق فلسطینی از هم، متوقف نخواهد شد. علاوه بر این مساله ایجاد مناطق جدا شده در سال 72 مطرح است که بر اساس طرح "ایالون" در سال 67 تاکنون ادامه داشته و در حال پیشرفت است. این روند متوقف نخواهد شد، مگر اینکه از اقدامات اسرائیل ممانعت شود و مسئولان آن به عنوان جنایتکاران جنگی تحت تعقیب قرارگیرند.

ملت فلسطین با ادعای صهیونیستها مبنی برعمومی بودن این اراضی مخالف هستند،"محمد لاوی" رئیس شهرداری صوریف در این زمینه افزود: در این اراضی درختان زیتون کاشته شده که متعلق به ساکنان صوریف، جابا و وادی فوکین است.از ما می خواهند برای شکایت به دادگاه برویم ما در این راستا اقدام خواهیم کرد اما می دانیم که قاضی وجلاد هر دو یکی هستند.

پربیننده ترین خبرها