چه کسی به سربازان اسپایکر خیانت کرد؟

چه کسی به سربازان اسپایکر خیانت کرد؟
پنج‌شنبه 13 شهريور 1393 - 15:38

خبرنگار شبكه العالم گزارش داد، مجلس نمايندگان عراق جلسه اي فوق العاده را با حضور سعدون الدليمي سرپرست وزارت دفاع و فرماندهان امنيتي و بستگان قربانيان پايگاه هوايي اسپايكر در شهر تكريت براي بررسي كشتار 1700 سرباز اين پايگاه توسط داعش برگزار كرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار العالم، بستگان اين قربانيان خواستار قصاص عادلانه افسران و برخي عشاير متهم در اين پرونده شده اند.
يكي از بستگان قربانيان گفت: ما بستگان قربانيان پايگاه اسپايكر و همه سربازان ناپديد شده، در وهله اول مي خواهيم كه از همه افسران مسوول اين پايگاه يعني سرتيپ ستاد علي افريجي و سرهنگ ستاد ايوب بازجويي شود.
وي افزود: ما همچنين خواهان محكومیت برخي عشاير تكريت هستيم؛ و اسرایی که در دست آنان باقی مانده اند باید فورا آزد شوند.
دركنار اين اتهامات، سعدون الدليمي، سرپرست وزارت دفاع عراق، گفت: بايد درباره این حادثه كميته تحقيق تشکیل شود .
نمايندگان مجلس عراق و بستگان قربانيان به گفته هاي فرماندهان نظامي و امنيتي درباره ابهامات حادثه گوش فرا داده و برخي از آنها سربازان را به خاطر خروج از پايگاه سرزنش كرده و هرگونه دستور براي عقب نشيني را تكذيب كردند.
الدليمي گفت: فرماني از فرمانده كل و وزير دفاع و رياست ستاد ارتش صادر نشده است؛ به جز اينكه در مواضع خود ثابت قدم بمانيد و با هرچه در توان داريد با دشمن بجنگيد.
وي افزود: كسي دستوري صادر نكرده و نگفته كه عقب نشيني كنيد يا به مرخصی برويد.
بعد از اينكه فرماندهان امنيتي همه اطلاعات خود را درباره حادثه پايگاه اسپايكر بیان کردند، شماري از نمايندگان سوالاتي از فرماندهان امنيتي پرسيده و از آنها خواستند كه تحقيقات درباره اين جنايت را سرعت ببخشند. برخي ديگر از نمايدگان نيز خواستار ارجاع پرونده به دستگاه قضايي عراق و ضرورت شناسايي افسران و عشايري شدند كه در اين زمينه دست داشته اند.
بهاء الاعرجي، نماينده مجلس عراق، گفت: من از نهاد نظامي عراق مي خواهم كه وقتي افسران متهم و مقصر در اين پرونده شناسایی و معرفي شدند، خود را از پرونده كنار بكشد تا كل اين نهاد متهم و درگير نشود.
مجلس نمايندگان عراق بعد از شنيدن خواسته هاي بستگان قربانيان و گزارش هاي افسران امنيتي جلسه خود براي بررسي حادثه پايگاه اسپايكر را به روز شنبه آينده موكول كرد.
MKH-3-22:37

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها