ناپدید شدن دو حقوقدان انگلیسی در قطر

ناپدید شدن دو حقوقدان انگلیسی در قطر
جمعه 14 شهريور 1393 - 11:19

العالم - دو پژوهشگر حقوق بشر انگلیسی به هنگام تحقیق درباره بدرفتاری دولت قطر با کارگران خارجی ناپدید شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه خبری "ای تی وی" انگلستان اعلام کرد: ارتباط با "كريشنا أوپادهيايا" (52 ساله) و"جيميري ژوندف" دو پژوهشگر در زمینه حقوق بشر از روز یکشنبه و پس از ارسال پیامک هایی به همکارانشان مبنی بر اینکه از سوی پلیس قطر تحت پیگرد قرار دارند، قطع شده است.

سازمان شبکه خیریه جهانی حقوق و توسعه در نروژ، که این دو پژوهشگر با آنان همکاری دارد، اعلام کرده علی رغم درخواست های زیادی که این سازمان از مقام های قطر داشته، تاکنون اطلاعاتی درباره آنان دریافت نکرده است .

شبکه جهانی حقوق و توسعه، از نگرانی شدید خود در باره ربوده شدن اجباری این دو کارمند که هر دو شهروند انگلیسی هستند وهم اکنون نیز در معرض خطر شکنجه قرار دارند، خبر داد.

گفتنی است که خانواده های این دو پژوهشگر انگلیسی نیز خواهان آزادی فوری آنان شدند.

سخنگوی وزارت خارجه انگلستان بدون اشاره به جزئیات، گفت: ما در جریان گزارش های ویژه ربوده شدن این دو شهروند انگلیسی در قطر بوده و در حال بررسی آن هستیم .

دولت قطر به دلیل بدرفتاری با کارگران خارجی همواره در معرض انتقادهای گسترده به ویژه از سوی سازمانهای حقوق بشر قرار دارد و این سازمانها رفتار نامناسب دولت قطر را غیر انسانی توصیف می کنند.

این موضوع بخصوص پس از آن مطرح شد که ساخت و ساز ورزشگاهها و تاسیسات ورزشی برای جام جهانی فوتبال 2022 در این کشور در سطح وسیعی با استفاده گسترده از کارگران خارجی رونق گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها