گزارش خبرنگار العالم از مقاومت مردم آمرلی

گزارش خبرنگار العالم از مقاومت مردم آمرلی
جمعه 14 شهريور 1393 - 14:33

آمرلي(العالم)- خبرنگار شبکه العالم پس از آزاد شدن شهر آمرلی که بیش از دو ماه در محاصره گروهک تروریستی داعش قرار داشت، به این شهر که در شمال عراق قرار دارد سفر کرد و با اهالی این منطقه از پایداری و مقاومت شان در برابر تروریست ها گزارش تهیه کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از عراق، آمرلی وابسته به بخش طوزخورماتو در استان صلاح الدین در شمال عراق است که ارتش و نیروهای مردمی عراق توانستند پس از 70 روز حلقه محاصره ظالمانه این شهر را شکسته و مردم بی دفاع آن را از دست گروهک تروریست داعش نجات دهند؛ مقاومت مردم آمرلی به حدی بوده که به ضرب المثلی در پایداری و استقامت عراق تبدیل شده است.

"شاکر العبوشلی" فرمانده گردانهای دفاع از آمرلی روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: ما بر تروریست ها پیروز شدیم و هم اکنون هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد. 

"ابوعلی الامرلی" یکی از مدافعان این شهرنیز به خبرنگار العالم، گفت: هم اکنون اوضاع این شهر بسیار خوب است و بارها و برای مدت طولانی با تروریست ها مقابله کردیم. 

همجواری منازل برخی از خانواده ها آمرلی با منطقه تحت تسلط  گروهک تروریستی داعش موجب شده تا مردم این شهر به شاهدان عینی تبدیل شوند و رنج هایی را که طی 70 روز محاصره بر آنها رفته، بازگو کنند؛ شرایط در این مدت به گونه ای بوده که تنها ظروف سفالی برای نوشیدن آب خنک برای آنان باقی مانده، اما تلفاتی که آنان در صفوف تروریست های داعش ایجاد کردند، خستگی آن روزها را برطرف کرده است.

ساکنان این منطقه بیشترین رنج و مشقت را در ماه مبارک رمضان زمانی که در محاصره بودند، تحمل کردند زیرا تصور نمی کردند که بتوانند عید فطر را درک کنند اما شکستن محاصره به بزرگترین عید آنان تبدیل شد.
MKH-4-22:58

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها