خسارت 6 میلیارد دلاری به خانه‌های مردم غزه

خسارت 6 میلیارد دلاری به خانه‌های مردم غزه
شنبه 15 شهريور 1393 - 09:17

هیات سازمان همکاری اسلامی در دیدار از غزه میزان خسارات وارد شده به منازل فلسطینیان در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را دست کم 6 میلیارد دلار برآورد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گزارش های سازمان ملل متحد حاکی است که بازسازی نوار غزه در صورت باقی ماندن تحریم های موجود، بین 10 تا 20 سال طول خواهد کشید.
هشام یوسف معاون دبیرکل اتحادیه عرب گفت: مبالغ لازم برای بازسازی غزه بین پنج تا شش میلیارد دلار است.
وی افزود: ما در روزهای گذشته برای مشخص کردن نیازمندهای مردم غزه و ایجاد زمینه برای تامین نیازهای مردم این منطقه با همکاری دولت وحدت ملی، سازمان های جامعه مدنی و سازمان های بین المللی تلاش کردیم.
آژانس کمک رسانی و اشتغال پناهجویان فلسطینی نیز خاطرنشان کرد، در سایه تداوم محاصره غزه، فرایند بازسازی این منطقه حدود 20 سال طول خواهد کشید.
این آژانس وابسته به سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که پیش از آغاز فرایند بازسازی، مقامات کنونی غزه هم اکنون برای کمک رسانی فوری به زیان دیدگان از حملات رژیم صهیونیستی تلاش می کنند.
ناجی سرحان معاون وزیر کار و اسکان غزه گفت: کانتینر های موقتی برای کسانی که سرپناهی ندارند فراهم شده است. البته تامین کانتینر برای این افراد در سطح محدودی صورت گرفته است.
سرحان با اشاره به لزوم آغاز پرداخت هزینه برخی زیان های جزیی افزود: با آنروا توافق شده که هزینه زیان های جزیی را به شهروندان پرداخت کند.
گزارش آژانس های کمک رسانی غیردولتی حاکی است، زیان هایی که به تاسیسات زیر بنایی نوار غزه مربوط می شود بیش از یک میلیارد دلار است.

"پرنیل آیرون ساید" نماینده دفتر یونیسف در غزه چندی پیش در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد که در جنگ علیه غزه 469 کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.
این نماینده همچنین از آسیب های روحی و روانی کودکان فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی و نگرانی از آینده آنها خبر داد و گفت که در این حملات بیش از 17 هزار باب منزل مسکونی ویران شده که بازسازی آن حدود 18 سال وقت می طلبد.

در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه 219 باب مدرسه نیز آسیب جدی دیده و 22 مدرسه به طور کامل تخریب شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها