نیروهای عراقی ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند

نیروهای عراقی ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند
شنبه 15 شهريور 1393 - 12:37

بغداد (العالم) ـ عضو ائتلاف دولت قانون در عراق با تاکید بر این که نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش ابتکارعمل را بدست گرفته اند، اظهار داشت: این گروه تروریستی بیش از یک ماه است که قادر به تحقق هیچگونه پیشرفتی در عراق نبوده است.

"عدنان سراج" روز شنبه در گفت و گو با شبکه العالم تصریح کرد: ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی به تازگی موفق به پاکسازی چندین منطقه از تروریست های داعش در استان های صلاح الدین، نینوا و الانبار شده اند.
وی خاطرنشان کرد: این پیروزی ها در جبهه های مختلف آشکارا نشان می دهد که نیروهای مسلح عراقی می توانند با هماهنگی بالای خود بین نیروی هوایی، داوطلبان مردمی و نیروهای پیشمرگه و نهادهای امنیتی، توانایی انجام اینگونه عملیات را دارند.

عضو ائتلاف دولت قانون با تاکید بر توانایی نیروهای مسلح عراق در نبرد علیه تروریست های داعش به ویژه در استان نینوا افزود: تروریستها با مشکلات بسیاری مواجه شده اند تا جایی که پس از حملات نیروهای عراقی و تحمل تلفات سنگین، شمار قابل توجهی از آنان به ناچار به داخل سوریه عقب نشینی کرده اند.
وی درباره روند سیاسی و تشکیل کابینه عراق نیز اظهار داشت: احتمالا اسامی اعضای دولت جدید عراق  طی دو روز آینده اعلام شود.

سراج با اشاره به حل اختلاف نمایندگان درباره پست های وزارتی حساس، معاونان نخست وزیر و سهمیه ها گفت: تنها مشکل باقیمانده اسامی است، زیرا برخی از فراکسیونها خواستار تغییر برخی اسامی پیشنهادی و بعضی هم خواستار باقیماندن آنها هستند.  

وی تأکید کرد: امیدوار بودیم که اسامی اعضای دولت جدید دیروز (جمعه) اعلام شود، به صورتیکه این مسأله با رئیس مجلس بررسی شد؛ ولی در آخرین لحظه برخی جریانها به جای ارائه راه حل، با مطرح کردن برخی شرطها، در این مسیر مانع تراشی کردند.

پربیننده ترین خبرها