نشانه‌های افزایش قدرت حزب الله لبنان

نشانه‌های افزایش قدرت حزب الله لبنان
يکشنبه 16 شهريور 1393 - 15:04

پس از جنگ تابستان 2006 رژیم صهیونیستی تلاش خود را برای شناسایی زرادخانه‌های حزب الله از طریق سرویسهای جاسوسی آغاز کرد؛ به گفته مقامات صهیونیستی طی این سالها توان حزب الله لبنان در زمینه‌های مختلف بیشتر شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "زهیر اندراوس" در سایت خبری تحلیلی "رأی الیوم"  نوشت:
سران رژیم صهیونیستی به صورت رسمی تأکید کرده اند که مشارکت نیروهای حزب الله در جنگ سوریه موجب شده است که این نیروها دانش فراوانی را در جنگ به دست آورند.

از سوی دیگر اعتبار سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، خواب را از دیدگان صهیونیست ها و مسوولان این رژیم ربوده است به طوری که 80 درصد صهیونیست ها در یکی از نظرسنجی ها اعلام کردند که همه سخنان وی را باور دارند.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت به نقل از اطلاعات منابع امنیتی که آنها را سطح بالا توصیف می کند، گزارشی از تونل های حزب الله تهیه کرد که چکیده آن حاکی است که تونل های حماس در نوارغزه در مقایسه با تونلهای حزب الله درلبنان، بیشتر به منزله بازی کودکان است.
درهمین راستا "یوسی لونگوتسکی" یکی از افسران و کارشناس رژیم صهیونیستی با هشدار و ابراز نگرانی درباره تونل های واقع درمرزهای لبنان گفت: شماری از تونل های نوارغزه در اختیار حزب الله است اما تونل های واقع در مرزهای لبنان خطرناک تر، بزرگ تر و مستحکم تر است.
این افسر صهیونیست روز جمعه در گفت وگو با روزنامه هاآرتص خاطرنشان کرد: حماس توانایی و مهارت های زیادی در ساخت تونل ها به خرج داده است.
وی با بیان این که تونل های شمالی خطرناک تر از تونل های جنوبی است، پیش بینی کرد که حزب الله سه یا چهار تونل تهاجمی برای نفوذ به اراضی اشغالی در اختیار دارد و اگر شرایط فراهم شود تونل های بزرگ تر و با گنجایش بیشتر احداث خواهند کرد.
لونگوتسکی تأکید کرد که، خطر این مسأله در این جا است که امکان دارد تونل های تهاجمی موجود در مکان های مختلف الجلیل برای اجرای عملیات خارج کردن صدها رزمنده استفاده شود؛ وی تاکید کرد که از نیروهایی در سطح گردان های نظامی مجهز به توپخانه سخن می گوید.

گفتنی است لونگوتسکی سال ها پیش به عنوان مشاور موشه یعلون، وزیر جنگ فعلی رژیم صهیونیستی، از اهمیت تونل های مقاومت و تهدیدات آن برای رژیم صهیونیستی سخن گفته، و طرحی برای مقابله با آن نیز ارایه داده بود.
وی امروز نیز خواهان ایجاد کمیته تحقیق درباره ناکامی های برخورد با تونلها است و معتقد است اگر پیش از این چاره ای برای تونل ها اندیشیده می شد از بروز جنگ اخیر جلوگیری می کرد.

این افسر صهیونیست خطر بعدی را موشکهای سنگین و سبک مقاومت لبنان دانست و تأکید کرد که روزانه تا هزار موشک سنگین شلیک خواهد شد که این امر با امکان هدف قرار دادن کارخانه های شیمیایی حیفا و پایگاه های امنیتی حساس و پایگاه های ارتش دو چندان خواهد شد.

"رونی دانیل" خبرنگار امور نظامی که این گزارش را تهیه کرده بود، نیز تاکید کرد: حجم شلیک و پرتاب موشکها و تلفات آن بسیار بیشتر از قبل خواهد بود.
در این گزارش آمده است که حزب الله لبنان دارای حدود 100 هزار موشک است که بیشتر آن در روستاهای جنوبی لبنان است.
بر اساس این منابع که گزارش مزبور مبتنی بر آن است، موشک های دور برد اساسا در بیروت انبار شده و سخن از موشک های سنگین و حاوی صدها کیلوگرم مواد منفجره است که برخی از انها تا بیش از یک تن وزن دارند.

دانیل تأکید کرد که مواضع این رژیم از شمال به جنوب کاملا در تیر رس موشک های حزب الله قرار دارد و سامانه گنبد آهنین نیز توانایی مقابله با آن را ندارد بنابراین مقابله با این موشک ها فقط از طریق حمله زمینی به جنوب لبنان ممکن خواهد بود.
در همین راستا سایت صهیونیستی میداع خاطرنشان کرد: در هشت سال گذشته حزب الله نه از روی ترس بلکه به منظور تقویت نیروهای خود و زرادخانه نظامی، اقدامی علیه اسراییل انجام نداده است.
این سایت به نقل از منابع ارشد امنیتی صهیونیستی گفت: در صورت بروز درگیری جدید ارتش اسراییل با پدیده های جدید و بی سابقه ای مانند استفاده از ضد هوایی ها و سلاح های دریایی مواجه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها