نماینده عراقی: آمریکا در تشکیل دولت جدید دخالت می‌کند

نماینده عراقی: آمریکا در تشکیل دولت جدید دخالت می‌کند
يکشنبه 16 شهريور 1393 - 15:07

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق فاش کرد که آمریکا به طور کامل در فرایند تشکیل دولت جدید عراق نقش داشته و اینک قصد دارد دو تن از افراد مورد نظر خود را در وزارتخانه ها جا دهد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خانم "عالیه نصیف" به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: آمریکایی ها در روند تشکیل دولت جدید نقش داشته و بر آن نظارت می کنند و اینک قصد دارند دو نفر را که فارغ التحصیل مدرسه های آمریکایی و انگلیسی هستند، برای تصدی وزارتخانه های کشور و دفاع به دولت تحمیل کنند.
وی افزود: قاسم داود و جابر الجابری از سوی آمریکا برای تصدی وزارت دفاع و کشور مطرح شده اند تا از این طریق واشنگتن بتواند نقشه امنیتی و سازوکار حکومتی مورد نظر خود را در عراق اجرا کند.
"نوری مالکی" که در پایان دومین دوره نخست وزیری خود قرار دارد، دیروز فضای مذاکرات برای تشکیل دولت جدید را مثبت ارزیابی نکرد، و درخواست کرد از نامزدی برخی افراد که مظنون به اتهام در پرونده های فساد مالی و اداری هستند، جلوگیری شود.
یک منبع آگاه در دفتر حیدر العبادی که از سوی فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق مأمور تشکیل کابینه شده است، اعلام کرد که ساختار دولت آینده طی چند ساعت آینده به پارلمان ارایه خواهد شد.
وی افزود: در حالی که برخی فراکسیون ها تلاش کردند از فرصت به دست آمده برای تحمیل شروط خود استفاده کنند اما العبادی هیچ شرطی را خارج از چارچوب قانون نپذیرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها