تداوم درگیری ها در قدس اشغالی پس از شهادت نوجوان فلسطینی + ویدئو

سه شنبه 18 شهريور 1393 - 21:49

العالم - به دنبال شهادت یک نوجوان فلسطینی به دست نظامیان اشغالگر در بیت المقدس، درگیری میان فلسطینی ها و اشغالگران برای دومین روز متوالی ادامه یافت.

به گزارش "خضر شاهین" خبرنگار شبکه العالم در بیت المقدس، همزمان شهرک نشینان صهیونیست به همراه خاخام های افراطی و با حمایت نظامیان اشغالگر وارد حرم مقدس مسجد الاقصی شدند.

به دنبال شهادت "محمد سنقرط" جوان 16 ساله بیت المقدسی از اهالی محله "وادی الجوز" مردم این شهر علیه اشغالگران به تظاهرات پرداختند و نیروهای اشغالگر اسرائیلی با استفاده از گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی اقدام به سرکوب معترضان فلسطینی کردند.

این جوان فلسطینی هفته پیش بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی نظامیان صهیونیست دچار شکستگی جمجمه و خونریزی داخلی شد و پس از یک هفته جان خود را از دست داد.

یک زن شهروند بیت المقدس به خبرنگار العالم گفت: نیروهای اشغالگر امروز هفت گلوله گاز اشک آور به سوی منزل شهید سنقرط شلیک کردند، در نتیجه کسانی که برای تسلیت به خانواده شهید در خانه حضور داشتند، دچار حالت خفگی شدید شدند.

در عین حال، شهروندان و گروه های فلسطینی در بیت المقدس بر ادامه مبارزه برای آزادی مسجد الاقصی در سایه سکوت اعراب و جهانیان تأکید کردند.

یک شهروند فلسطینی در گفتگو با خبرنگار العالم، شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست به این جوان را به شدت محکوم کرد و گفت: وی بدون ایجاد هرگونه مزاحمت یا تهدیدی در حال گفتگوی تلفنی با گوشی همراهش بود و به سمت مسجد می رفت که از سوی اشغالگران هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی از بیم افزایش تنش ها و درگیری ها در بیت المقدس ورودی های اصلی به قدس از محله عیساویه، وادی الجوز و رأس العامود را بست.

خضر شاهین خبرنگار العالم در پایان گفت: درگیری های متناوب در بیت المقدس نشان دهنده و زمینه ساز انفجار بزرگی است که از این شهر مقدس آغاز خواهد شد و کلیه سرزمین های اشغالی را فراخواهد گرفت.

9/9

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها