اعدام نظریه‌پرداز و آغاز بحران هویت در داعش

اعدام نظریه‌پرداز و آغاز بحران هویت در داعش
چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 17:34

اعدام یکی از نظریه‌پردازان پیشین داعش به فرمان سرکردگان این گروهک و به اتهام غلو در تکفیر، افراط گرایی و فتنه‌انگیزی، بروز بحران هویت در این گروهک تروریستی را موجب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، حسین رضا لاری مشهور به "ابوعمر الکویتی" که خبرهایی از اعدام وی منتشر شده، چند روز قبل به بهانه "نصیحت" و فرصت دادن برای "توبه"، در انفرادی منتقل شده بود.

به نوشته پایگاههای اینترنتی وابسته به "جبهه النصره" و "داعش"، علت قتل وی، بحران فکری در داعش میان هواداران حزب "الحازمی" که الکویتی و هودارانش عضو آن هستند و حزب "البنعلی" که سران اصلی داعش در آن عضوند، اعلام شده است.

هواداران الحازمی هر فردی را که ایمن الظواهری رهبر "القاعده" را تکفیر نکند، تکفیر می کنند، حتی اگر "خلیفه" ابو بکر البغدادی یا برخی از رهبران داعش باشند چون ادعا می کنند چنین افرادی مشرکین را تکفیر نمی کنند.

اختلاف به قدری گسترش یافت که البغدادی مجبور شد شماری از هوادارانش را به بهانه "نصیحت" و دادن فرصت "توبه"، دستگیر کند.

در بیانیه داعش که اخیرا توسط روزنامه سعودی "الحیاه" منتشر شد، آمده است: این عده فقط سرباز داعشند و مفتی آن نیستند، لذا نظریات شخصی آنان بی ارزش است.

پس از بازداشت الکویتی و برخی از هوادارانش که به گروه موسوم به "بازهای تکفیر" پیوسته اند، برخی از اعضای معروف داعش این اقدام را مورد حمله قرار داده و داعش را "دولت جهمیه" (منسوب به گروهی از جبرگرایان متعصب و ضد عقل) توصیف کردند که «مشرکین را تکفیر نمی‌کند، اما موحدین را زندانی نموده و به قتل می رساند».

این موضوع باعث افشای اختلافات داخلی در داعش شد و "جهادیون" وابسته به النصره، در اینترنت هشتگی به نام # اعدام ابو عمر الکویتی" ایجاد نموده و در آن با نگرانی، درباره درستی این خبر سؤال کردند.

آخرین نوشته الکویتی در اینترنت به تاریخ 9 اوت 2014 به زبان انگلیسی بود که در آن آمده بود: «امروز آمریکا به کردستان حمله کرد و بیست نفر را کشت، خداوند مجازاتش را به هاوایی می فرستد و صدها نفر را می کشد و هزاران نفر را آواره می نماید».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها