هشدار رئیس جمهورعراق درباره تهدید داعش برای کل جهان

هشدار رئیس جمهورعراق درباره تهدید داعش برای کل جهان
پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 14:14

العالم - رئیس جمهوری عراق درباره تلاش داعش برای تاسیس حکومتی برپایه افراط گرایی و ستیزه جویی در کل منطقه و جهان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، "فواد معصوم" رئیس جمهوریعراق در دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ضمن هشدار درباره تهدیدات گروهک تروریستی داعش در عراق، گفت: این دیدار در حالی انجام می شود که عراقی ها در شرایط بسیار سخت و پیچیده ای، حکومتشان را براساس همکاری و وحدت ملی تشکیل می دهند.

رئیس جمهوری عراق با اشاره به اینکه تروریست ها با شیوه ای جدید اندیشه تاسیس حکومتی افراطی و خشن را در سر دارند تا اینگونه تهدیدی جدی برای عراق، منطقه و همه جهان قلمداد شوند، تصریح کرد: عراق در رویارویی با تروریست های داعش وارد نبرد بزرگی شده است. 

معصوم با تاکید بر اینکه توافقنامه راهبردی میان عراق و آمریکا چارچوب مهم و اساس تفاهم و گفتگو میان دو کشور است، حمایت گسترده از عراق در زمینه های انسانی و نظامی را مهمترین انگیزه عراقی ها در پیشروی ها و نبرد علیه تروریست های داعش و تغییر معادله به نفع نیروهای مسلح و ملت عراق دانست.

فواد معصوم خاطرنشان کرد: عراق از طریق تشکیل حکومت جدید و برنامه های فراگیر ملی، گام های لازم را جهت تحکیم وحدت ملی و فراهم کردن راههای تقویت آشتی ملی واقعی برای زدودن همه موانع و مشکلات پیموده و همه باهم وارد نبرد علیه چالش های تروریستی شده اند.

جان کری در تازه ترین سفر خاورمیانه ای خود به منطقه که از عراق آغاز شده است قصد دارد برای جلب حمایت های نظامی سیاسی و مالی از تلاش های واشنگتن برای شکست تروریست های داعش به برخی کشورهای منطقه سفر کند.

داعش درحال حاضر بخش هایی از عراق و سوریه را در اشغال خود دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها