تأکید اجلاس بین المللی علمای اسلام بر حمایت از مقاومت اسلامی

تأکید اجلاس بین المللی علمای اسلام بر حمایت از مقاومت اسلامی
پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 15:03

العالم - اجلاس بین المللی علمای اسلام در بیانیه پایانی خود بر لزوم تشکیل جبهه جهانی علمای اسلام برای حمایت از مقاومت اسلامی و کمک به مقاومت فلسطین و لبنان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، در این بیانیه از همه کشورهای اسلامی خصوصا ایران خواسته شده است که به مسلح کردن فلسطینی ها در کرانه باختری رود اردن بپردازند و از جامعه جهانی نیز خواسته شده که سران رژیم صهیونیستی را به علت ارتکاب جنایات جنگی محاکمه کند.

اجلاس بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت همچنین درباره بروز اختلاف فرقه ای بین مسلمانان هشدار داد و اعلام کرد که تکفیر، افراط گری و تفرقه افکنی آثار بسیار خطرناکی در انسجام و وحدت امت اسلامی خواهد گذاشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این اجلاس گفت: ایران با وجود تحریم ها علناً از مقاومت فلسطین و لبنان حمایت تسلیحاتی کرده است و نیازهای مقاومت را تأمین کرده است.

وی افزود: ما به همگان می گوییم که از فلسطینی ها برای دفاع از خودشان و همچنین حزب الله برای شکست دادن اسرائیل با وجود تحریم های شدید حمایت تسلیحاتی کردیم و همه مسلمانان باید از فلسطینی ها دفاع کنند و برادران اهل سنت ما باید در این زمینه پیشقدم باشند.

آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی نیز در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: تشکیل جبهه جهانی علمای اسلام برای حمایت از مقاومت اسلامی و حمایت مردمی از غزه و قربانیان تکفیر و صهیونیسم ضروری است.

شیخ فاضل المالکی یکی از علمای عراق نیز در مصاحبه با العالم بیان کرد: اتحادیه علمای مقاومت به امت اسلامی درباره خطر اختلافات فرقه ای و خطر داعش و امثال این گروه تروریستی و تکفیری هشدار می دهد و مبارزه واقعی ما باید با دشمن صهیونیستی باشد.

زهیر جعید عضو جمعیت علمای مسلمین لبنان هم گفت: هنگامی که همصدا شویم و مقابل فتنه ها و اختلافاتِ بین مسلمانان بایستیم، بدون شک می توانیم راه خود را به سوی آزادسازی فلسطین هموارتر کنیم و به امت اسلامی بگوییم که جنگ اصلی باید در فلسطین اشغالی باشد نَه در سوریه یا عراق یا جایی دیگر.

در این همایش دوروزه به موضوعاتی از جمله چالش‌های کنونی فلسطین، مقاومت اسلامی در منطقه، تمامیت ارضی فلسطین، فلسطین و وظیفه اسلامی، فلسطین و نهادهای علمایی و نخبگانی پرداخته شد و گزارشی نیز از اتحادیه علمای اسلام در این زمینه ارائه گردید.

این همایش با حضور آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، علامه شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله، علامه شیخ احمد الزین رئیس شورای امنای تجمع علمای مسلمین و نمایندگانی از جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس و همچنین علمایی از کشورهای پاکستان، لبنان، عراق، فلسطین، تونس، سوریه، آذربایجان، تاجیکستان، هند، اردن، ترکیه، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی برگزار شد.

MKH-11-07:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها