ترکیه در نبرد علیه داعش شرکت نمی کند

ترکیه در نبرد علیه داعش شرکت نمی کند
پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 20:41

العالم - یک منبع دولتی ترکیه گفت که آنکارا در عملیات ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش در سوریه و عراق شرکت نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن، این منبع دولتی ترکیه که خواست نامش فاش نشود، تأکید کرد، ترکیه ادعا کرده است که فقط در اقدام های بشر دوستانه شرکت می کند اما به ائتلاف مزبور اجازه می دهد از پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب ترکیه برای اهداف لجستیکی استفاده کند.
غرب از آنکارا به خاطر تجهیز تروریست های در حال جنگ در سوریه و عراق از جمله داعش به سلاح و تجهیزات در شهرهای نزدیک به مرز سوریه انتقاد کرده که آنکارا این موضوع را تکذیب کرده است.

در روزهای اخیر ائتلاف غربی - عربی که از بوجود آورندگان و حامیان اصلی گروهک تروریستی داعش بودند، در چرخشی هر چند ظاهری از این گروهک تروریستی روی برگردانده اند.

کارشناسان معتقدند که عبور داعش از خطوط قرمز تعیین شده و حمله به کردستان عراق و اعدام دو آمریکایی، موجب نگرانی غرب و به ویژه آمریکا شده است.
بر اساس مستندات موجود، ترکیه در کنار کشورهای غربی - عربی به ویژه آمریکا از به وجود آورندگان و حامیان داعش و دیگر گروه های تروریستی در منطقه بشمار می رود.

برخی از مقامات ترکیه ای به دلیل این که 46 تبعه این کشور از ماه ژوئن 2014 در گروگان گروهک تروریستی داعش هستند، اعلام کرده اند که با این گروهک تروریستی نباید وارد جنگ شد چرا که جان اتباع ترکیه درخطر خواهد افتاد.

این درحالی است که طبق اذعان رسانه های ترکیه، عناصر گروه های تروریستی و به ویژه داعش به راحتی در مناطق مرزی ترکیه تردد می کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها