مخالفان سوری: اللبوانی خائن است !

مخالفان سوری: اللبوانی خائن است !
جمعه 21 شهريور 1393 - 23:15

در پی سفر 10 روزۀ "کمال اللبوانی"، نماینده مخالفان در ائتلاف سوریه به تل آویو، رئیس یکی از جریان های مخالف سوری، او را "خائن" و "مزدور قدیمی آمریکا" دانست.

"محمود مرعی" رئیس جریان سوری های دموکراسی خواه، روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: اللبوانی چند سال پیش، به آمریکا سفر کرد و مدت یک ماه در آنجا ماند. در این مدت، به پنتاگون رفت و با دیک چنی ملاقات کرد و دیدارهایی با سران سازمان اطلاعات آمریکا داشت. در واقع او مزدورقدیمی آمریکا است و به سبب همین مزدوری به مدت شش سال در سوریه زندانی شد.

وی افزود: مدتی بود که اللبوانی در اظهاراتش، از هماهنگی با دشمن صهیونیست سخن می گفت، اما سرانجام هماهنگی را با سفر به اراضی اشغالی فلسطین، عملی کرد.

رئیس جریان سوری های دموکراسی خواه تصریح کرد: مخالفان سوری در داخل کشور از اللبوانی اعلام بیزاری می کنند، اما فقط مخالفان داخل کشور نیستند که این اقدام اللبوانی را محکوم می کنند بلکه بخش اعظم مخالفان در خارج از کشور نیز از این اقدام او بیزاری می جویند و آن را محکوم کردند و او را خائن و مزدور می خوانند.

مرعی سپس از تشکل ائتلاف مخالفان سوری خواست با صدور بیانیه ای، از عضویت اللبوانی در این ائتلاف اعلام بیزاری کنند و این خائن ِ مزدور ِ دشمن صهیونیستی را از ائتلاف بیرون بیندازند.

وی افزود: ما با دولت سوریه اختلاف داریم اما نمی توانیم با دشمن صهیونیستی و دشمن ملت سوریه که جولان را اشغال کرده است، هماهنگی کنیم.

مرعی در ادامه گفت: اللبوانی، آشکارا به تل آویو سفر کرد، اما برخی از گروه های مسلح هستند که به صورت محرمانه به فلسطین اشغالی سفر می کنند یا با رژیم صهیونیستی همکاری و هماهنگی می کنند و به زودی شاهد خواهیم بود که برخی از نظامیان و غیرنظامیان گروه های مسلح برای هماهنگی به اراضی اشغالی سفر کنند تا رویای رژیم صهیونیستی برای ایجاد نوار حائل یا رژیم یا کشوری کوچک که میان اراضی اشغالی و سوریه فاصله بیندازد، تحقق یابد و این کار را به شیوه امثال سعد حداد و آنتوان لحد در جنوب لبنان عملی سازد.

وی سپس خاطر نشان کرد: هیچ کس در سوریه، هماهنگی با دشمن صهیونیست را نمی پذیرد و هماهنگی یا تماس یا سفر به فلسطین اشغالی، طبق قانون سوریه جرم است و کسی که این کار را بکند، خائن محسوب می شود. در هر صورت امثال اللبوانی، نماینده ملت سوریه شمرده نمی شوند.

"کمال اللبوانی" برای شرکت در کنفرانس هرتزلیا که درباره "چالش های امنیت ملی اسرائیل" برگزار می شود، به نمایندگی از تشکل "ائتلاف سوری" به تل آویو رفت که این سفر و موضوع کنفرانس، سئوالات زیادی در خصوص ارتباط رژیم صهیونیستی با گروه های مسلح در سوریه، مطرح می سازد.

بر اساس قانون اساسی سوریه، هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی که اراضی سوریه را اشغال کرده است، خیانت محسوب می شود و مجازات خیانت، اعدام است.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها