گزارش دوربین العالم از عملیات آزادسازی حلفایا

شنبه 22 شهريور 1393 - 14:29

ارتش سوریه شهر حلفایا و مناطق اطراف آن در حومه شهر حماه را به کنترل کامل خود درآورد.

یک سخنگوی ارتش سوریه به خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد؛ آزاد سازی شهر حلفایا بعد از بازگرداندن امنیت و ثبات به روستاها و شهرک های ارزه، خطاب، خربه بلحسن، القصیعیه، شرعایا الاحجامی، تل الصمصام و تپه های واقع در غرب شهرک طیبه الامام در ریف شمالی حماه صورت گرفت.
در جریان پاکسازی شهر حلفایا و مناطق اطراف آن از وجود تروریستها، درگیری های شدید بین ارتش و تروریستها صورت گرفت. در این درگیری ها شمار زیادی از عناصر مسلح به هلاکت رسیدند، و خودروها و تجهیزات نظامی آنها منهدم شد.
همزمان ارتش سوریه به عملیات خود در حومه قنیطره و ریف دمشق ادامه داده و دهها نفر از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.
درپی کنترل ارتش سوریه بر شهر حلفایا و تپه راهبردی الناصریه در حومه غربی حماه و فرار افراد مسلح به دو منطقه اللطامنه و خان شیخون؛ نیروهای زمینی ارتش کار احداث موانع نظامی در داخل شهرک را همزمان با عملیات پاکسازی آغاز کردند.
منابع نظامی تاکید کردند که پیشروی ارتش به سمت منطقه اللطامنه و اللویبده در شمال ادامه دارد و همزمان نیز توپخانه ارتش به گلوله باران مواضع افراد مسلح در مورک در حومه شمالی ادامه می دهند که این امر  به کشته شدن علی علیوی فرمانده نظامی گروه تروریستی جبهه النصره منجر شد.
ارتش سوریه در حومه قنیطره نیز محل‌های تجمع افراد مسلح در باغ‌های الخزرجیه در منطقه بسعسع را هدف قرار داد. درگیری های شدیدی بین دوطرف در منطقه الصمدانیه و جباتا الخشب روی داد که در جریان آن شماری از افراد مسلح کشته یا زخمی شدند.
در غوطه دمشق نیز درگیری‌های شدید در دو منطقه الدخانیه والکباس ادامه یافت و ارتش کارخانه حدیثه را به کنترل خود درآورد و همزمان واحد توپخانه سنگین مواضع گروه‌های مسلح در منطقه عین ترما در مجاورت این منطقه را هدف قرار داد. ارتش همچنین یک کامیون حامل سلاح و عناصر مسلح را در یکی از جاده های زراعی در شهرک کناکر در ریف دمشق منهدم کرد.
طالب ابراهیم کارشناس راهبردی سوری به شبکه خبری العالم گفت: در محور الکباس - الدخانیه و پلیس المصیر، پیشروی گروههای مسلح وجود دارد. این امر بعد از فرار بخش بزرگی از آنها از جوبر صورت گرفت. گروهی از عناصر مسلح از منطقه وادی عین طرمه در مجاورت این منطقه آمدند و توانستند برخی از ساختمان ها و محله ها را تصرف کنند اما دیواری از استحکامات ارتش سوریه وجود دارد و چه بسا در عملیاتی ویژه، این منطقه از عناصر مسلح در ساعات آینده پاکسازی شود.
این درحالی است که عملیات در غوطه شرقی همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها