داعش شمار دیگری از مراقد مشایخ صوفیه را تخریب کرد

داعش شمار دیگری از مراقد مشایخ صوفیه را تخریب کرد
شنبه 22 شهريور 1393 - 18:07

العالم - تشکیلات تروریستی داعش، شماری از مراقد و بارگاههای شیوخ طریقت صوفی "رفاعیه" را در حومه دیر الزور منهدم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان اعلام کرد: تشکیلات داعش، مرقد "عین علی" واقع در اطراف روستای "القوریه" در شهر المیادین و مرقد "شیخ انس"، مرقد "شیخ شبلی" و مزار "شیخ محمود انطاکی" در شهر المیادین را که این تشکیلات کنترل آن را در اختیار قرار دارد، تخریب کرد و پس از تخریب تکیه "الراوی" در شهر المیادین، پیکر شیخ عبدالصمد الراوی را به قبرستان این شهر منتقل نمود.

تشکیلات تروریستی داعش در ماههای اخیر شمار زیادی از مراقد، بارگاهها و مزارهای مشایخ و پیروان صوفیه در استان های دیر الزور، الرقه، الحسکه، حمص، حماه، حلب و ادلب را منهدم کرده است.

عناصر این گروهک تروریستی، چند روز پس از کنترل بر روستای دویبق در ماه آگوست گذشته، مرقد [منسوب به] حضرت داود (ع) در این روستا واقع در شمال شرق حلب را منهدم کردند. در دوازدهم ژوئیه نیز مرقد منسوب به شیخ عبدالقادر گیلانی واقع در روستای "خربه زینب" در حومه شهر سلمیه را تخریب نموده و سر متولی این مرقد را به همراه فرزندش از تن جدا کردند.

عناصر این گروهک در اوایل ماه ژوئیه، مرقدی را در حومه شمالی حلب و مرقد دیگری را در شهر بوکمال در حومه دیرالزور منهدم کردند. همچنین در آغاز ماه مارس سال جاری مرقد شیخ عقیل منبجی را در حومه حلب و قبر دیگری را در حومه شهر تل ابیض در استان الرقه منهدم کردند.

عناصر داعش در آغاز سال جاری میلادی، مراقد و قبرهای موجود در مسجد جامع تاریخی شهر الرقه منهدم نمودند و در 26 مارس گذشته، مرقد اویس قرنی در این شهر را تخریب کردند. در ماه اکتبر سال گذشته نیز این تشکیلات تروریستی، مرقد شیخ عیسی عبدالقادر الرفاعی در شهر البصیره واقع در حومه دیر الزور و مرقد شیخ عبداللطیف عبدالقادر الرقاعی واقع در نزدیکی مرقد مذکور را نابود کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها