نگراني تونس از بازگشت تروريست‌هاي داعش + فیلم

يکشنبه 23 شهريور 1393 - 20:22

مقامات تونس از احتمال بازگشت تروریستهای تبعه این کشور از سوریه و عراق در آستانه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به شدت نگران هستند.

"منیره الشریفی" خبرنگار شبکه العالم از تونس گزارش داد، اندوه در چهره فتیحه که پسرش حسام برای شرکت در جنگ راهی لیبی و سپس سوریه شد، مشاهده می شود.

این وضعیت مصیبت بار خانواده های تونسی است که فرزندانشان به عنوان سوخت این جنگ، راهی سوریه شده اند.

فتیحه که پسرش در سوریه دستگیر شده است، به شبکه خبری العالم گفت: پسرم به سوریه رفت و پس از مدتی دریافتم در زندان است. 

به رغم آنکه اسامی اتباع تونسی در سوریه و عراق نزد سازمان امنیت تونس است، اما راهکار مشخصی برای برخورد با اشخاصی که از کشورهای مزبور به تونس باز می گردند، وجود ندارد.

موضوعی که باعث نگرانی از امکان بازگشت هزاران تکفیری به تونس شده است.  

محمد اقبال بالرجب رییس جمعیت "امدادرسانی به تونسی های درمانده در سوریه" به العالم گفت: وزارت کشور اعلام کرده بیش از 266 تونسی به کشور بازگشته اند و به آنها اعلام کرده ایم که باید باز پروری شده و در جامعه ادغام شوند.

نگرانی از احتمال جذب تروریست های مزبور توسط هسته های خفته تروریستی در کشور تونس باعث شده سازمان امنیت این کشور برای انهدام شبکه های تروریستی و دستگیری عناصرش تلاش کنند.  

لطفی بن جدو وزیر کشور تونس اخیرا گفته است که نیروهای امنیتی تونس ضمن خنثی سازی چند عملیات تروریستی خطرناک، مقادیر زیادی سلاح، موشک های آر پی جی و یک تن مواد منفجره را از گروهی تروریستی در "سیدی بوزید" کشف و بیش از سی نفر را با مدارک قاطع دستگیر کرده اند.   

14-11:30
 

پربیننده ترین خبرها