سوریه: حامیان تروریسم مدعی مبارزه با آن شده‌اند

سوریه: حامیان تروریسم مدعی مبارزه با آن شده‌اند
سه شنبه 25 شهريور 1393 - 10:19

وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه ای افشاگرانه اعلام کرد: عجیب و غیرمنطقی است که کشورهای حامی تروریسم به خصوص، عربستان و ترکیه در کنفرانس های موسوم به مبارزه با تروریسم مشارکت می کنند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبی" در مصاحبه با شبکه المنار لبنان گفت: قطر، عربستان و ترکیه هنوز هم جزو سرسخت ترین حامیان مالی، تسلیحاتی و آموزشی تروریسم هستند به همین دلیل توقع این امر که تروریست با تروریسم بجنگد، یا دزد با فساد مبارزه کند، یا قاتل با جرایم و جنایات مقابله کند، قابل پذیرش نیست.
وزیر اطلاع رسانی سوریه خاطرنشان کرد: کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم به صورت گزینشی و سلیقه ای با قطعنامه بین المللی 2170 برخورد می کنند و با وقاحت درباره وجود "مخالفان میانه رو" در سوریه سخن می گویند و حتی ایران را که یکی از مهم ترین عوامل ثبات منطقه است، نادیده می گیرند و روسیه و چین را که دو قدرت بزرگ هستند، به جمع خود راه نمی دهند.
الزعبی اظهار داشت: توطئه سرنگونی نظام دمشق و تخریب سوریه همچنان روی میز برخی کشورهاست ولی این توطئه به علل مختلف از جمله پایداری مردم و دولت سوریه عملی نخواهد شد.
وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: مبارزه با تروریسم مستلزم فراهم بودن شرایطی خاص از جمله شرایط سیاسی و نظامی است و بدون وجود این شرایط نتیجه ای نخواهد داشت.
الزعبی اعلام کرد: مشکلات اساسی در مسیر مبارزه با تروریسم وجود دارد که یکی از آنها فرق قایل شدن بین گروه های تروریستی است؛ در حالی که همه گروه های تروریستی در واقع یک تشکیلات هستند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: مشکل دیگر اینست که هنوز توافقی جامع درباره تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم حاصل نشده است.
وی افزود: اگر ائتلاف مبارزه با تروریسم شامل همه کشورهای منطقه نباشد، سوریه در این امر مشارکت نداشته باشد و ترکیه، قطر و عربستان عملاً به حمایت خود از تروریسم پایان ندهند؛ دستاوردی به همراه نخواهد داشت.
الزعبی گفت: سوریه با قطعنامه 2170 موافقت و مفاد این قطعنامه را قبل از صدورش اجرا کرده و هم اکنون نیز اجرا و با تروریسم مبارزه می کند و بهای گزافش را نیز پرداخت کرده و عراق نیز از مدتی پیش با همه توان خود با تروریسم در حال مبارزه است.
وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت: انگیزه آمریکا از مبارزه با داعش دلسوزی برای ملل منطقه نیست بلکه داعش ِ برخوردار از حمایت کشورهای عربی و منطقه ای پا را از گلیم خود درازتر کرده و منافع آمریکا را به خطر انداخته است.
الزعبی گفت: سوریه هیچ تماس و ارتباطی با آمریکا درباره مبارزه با تروریسم ندارد و دیدگاه دولت دمشق در این خصوص واضح و روشن است. سوریه در مبارزه با تروریسم جدی است و اولین کشوری در منطقه بود که به مبارزه با تروریسم پرداخت و با هر کشوری که واقعاً به مبارزه با تروریسم بپردازد، همکاری می کند ولی پای طرف های خارجی را به خاکش نمی کشاند.
وی افزود: هر کشوری که می خواهد با تروریسم مبارزه کند، به ناچار باید با همه کشورهای تأثیرگذار منطقه هماهنگی کند و هر روش دیگری بی نتیجه خواهد بود و تبعاتی نیز به دنبال خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها