حمایت بحرین از داعش و ادعای مقابله با آن در پاریس

حمایت بحرین از داعش و ادعای مقابله با آن در پاریس
سه شنبه 25 شهريور 1393 - 13:51

درحالیکه سخنگوی دولت بحرین پیشتر گروه تروریستی داعش را انقلابی توصیف کرده بود، وزیر خارجه این کشور در کنفرانس موسوم به "امنیت و صلح در عراق" اعلام کرد که کشورهای عربی منطقه خاورمیانه باید نقشی اساسی در مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش ایفا کنند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خالد بن احمد آل خلیفه گفت: بحرین آماده میزبانی کنفرانسی بین المللی در باره مبارزه با حمایت مالی از تروریسم است.
وی همچنین در ادعاهایی همسو با مواضع رژیم صهیونیستی، مقاومت اسلامی لبنان را گروهی تروریستی خواند و افزود: "همه گروه های تروریستی فعال در منطقه از جمله حزب الله که همچون داعش خطرناک هستند، و باید ریشه کن شوند."

کنفرانس بین المللی امنیت و صلح در عراق، روز گذشته در پایتخت فرانسه برگزار شد.
این در حالی است که یوسف المحافظه، فعال حقوقی بحرین، از حمایت رژیم منامه از داعش خبر داده و خاطرنشان کرده است که بیشتر افرادی که پس از همکاری با داعش و القاعده در عراق و سوریه به بحرین برگشتند، محاکمه نشده اند و همچنان در خانه های خود به سر می برند در حالی که مخالفان و تظاهرکنندگان بی دفاع، محکوم به تحمل زندان برای مدتهای مختلف از 10 سال تا ابد می شوند.
المحافظه افزود: عادل المعاوده، نایب رییس مجلس نمایندگان بحرین، به سوریه رفت و با تروریستها همکاری کرد، سپس به بحرین برگشت و بدون این که محاکمه شود، دوباره فعالیتش را آغاز کرد.
وی اعلام کرد: سمیره رجب، سخنگوی دولت بحرین، داعشی ها را انقلابی توصیف می کند؛ که این توصیف بیانگر حمایت رژیم بحرین از تروریسم است.
این فعال حقوقی بحرینی افزود: طارق الحسن، رییس اداره امنیت عمومی بحرین نیز در صفحه شخصی خود در توییتر تصویری در حمایت از داعش منتشر کرد، و از سوی دیگر آن دسته از ائمه جماعات مساجد بحرین که منصوب وزیر دادگستری هستند، معترضان بحرینی را کافر می خوانند و از داعش حمایت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها