خبرهای تأیید نشده درباره توافق در یمن

خبرهای تأیید نشده درباره توافق در یمن
جمعه 28 شهريور 1393 - 20:36

با وجود انتشار خبرهایی مبنی بر توافق درباره حل بحران یمن، مسؤولان این کشور و طرفهای ذیربط هنوز این مسأله را تأیید نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جمال بن عمر" نماینده سازمان ملل در یمن، روز جمعه استان صعده در شمال این کشور را به سوی صنعا پایتخت یمن ترک کرد.
وی برای گفتگو با سران جنبش انصارالله به صعده رفته بود.
خبرنگار شبکه العالم در صعده گزارش داد، هنوز هیچ طرف رسمی و یا مسؤول یمنی، خبر توافق را تأیید نکرده است.
پیش از این خبرهایی مبنی بر توافق رهبران جنبش انصارالله با نماینده سازمان ملل منتشر شده بود. در این خبرها تأکید شده بود که این توافق درباره آتش بس، استعفای دولت، کاهش قیمت سوخت و اجرای نتایج گفتگوی ملی است. 

هیات مذاکره کننده جنبش انصار الله از چند روز پیش برای بررسی توقف درگیری ها با گروه های تکفیری طرفدار حزب الاصلاح را تحت نظر "جمال بن عمر" فرستادۀ سازمان ملل به یمن آغاز کرده بود.

این مذاکرات پس از آن آغاز شد که عناصر مسلح در منطقه القابل و منطقه شملان واقع در شمال پایتخت یمن، به شدت با جنبش انصار الله درگیر شدند که در این درگیری، انصار الله و قبایل هم پیمان با آن موافق شدند کنترل منطقه همدان در شمال صنعا پایتخت یمن را به دست گیرند.

جنبش انصار الله سپس منطقه الغیل در استان الجوف را تحت کنترل خود در آوردند و به سمت پایگاه نظامی بزرگِ السلان پیشروی کردند.

از سوی دیگر، منابعی در جنبش انصارالله به العالم تأکید کردند، درگیری نیروهای مردمی با گروه های تکفیری و باندهای مسلح حزب "الاصلاح" نزدیک منزل سرتیپ "محسن الاحمر" در منطقه مذبح در شمال غربی صنعا ادامه دارد.
خبرنگار العالم همچنین گزارش داد، انصارالله مناطقی نزدیک فرودگاه بین المللی صنعا را تحت کنترل خود در آوردند، این درحالی است که نیروی هوایی ارتش یمن حملات خود را به این مناطق آغاز کرده است.
نیروهای انصارالله همچنین توانسته اند منطقه "الحتارش" در ورودی شمال شرقی صنعا را تحت کنترل در آورند.
از سوی دیگر، درگیریها در خیابان دهه شصت در صنعا نزدیک مقر کاخ ریاست جمهوری و ساختمان تلویزیون ادامه دارد.
پایتخت یمن امروز صحنه تظاهرات مسالمت آمیز میلیونها نفر از مردم معترض بود.
در صعده هم مردم با برگزاری تظاهرات، استعفای دولت را خواستار شدند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها