داعش گروگان های ترکیه را آزاد کرد

داعش گروگان های ترکیه را آزاد کرد
شنبه 29 شهريور 1393 - 11:26

در شرایطی که گروه تروریستی داعش بر جنایتگری خود افزوده و همواره گروگان ها را سر می برد و برای ارعاب فیلم آن را منتشر می کند، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که ۴۹ تبعه این کشور که در شمال عراق گروگان داعش بودند، آزاد شده‌اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد داود اوغلو" گفت: سرویس اطلاعاتی ترکیه، این گروگان ها را که شامل چند دیپلمات‌، اعضای خانواده آنها و چند سرباز بودند، به سلامت به شهر سانلیورفا در جنوب ترکیه منتقل کرده است.
عناصر داعش این افراد را در ماه ژوئن پس از حمله به کنسولگری ترکیه در شهر موصل عراق گروگان گرفتند.
ترکیه تا کنون به خاطر این گروگان ها حاضر نبوده از اقدامات آمریکا علیه داعش حمایت نظامی کند.
در ماه ژوئیه، ۳۲ راننده کامیون اهل ترکیه که در یک حمله جداگانه توسط داعش گروگان گرفته شده بودند، بعد از سه هفته آزاد شدند.
این خبر در حالی منتشر می شود که گروه تروریستی داعش در هفته‌های اخیر چندین گروگان خود، از جمله دو خبرنگار آمریکایی، سربازان لبنانی و یک تبعه انگلیسی به نام دیوید هاینز  را سر بریده و ویدیوهای آنها را به اهدف ارعاب منتشر کرده است.
گروه تروریستی داعش، روز جمعه (28 شهریور ماه) نیز نوار ویدیویی مربوط به جان کنتلی عکاس و خبرنگار ربوده شده انگلیسی را پخش کرد اما بر خلاف ویدیوهای دیگر در این صحنه از سربریدن و حضور نیروهای داعش با لباس های سیاه خبری نبود.
در این ویدیو جان کنتلی، خبرنگار انگلیسی که لباسی نارنجی‌رنگ به تن داشت، می گفت که زندانی است.
وی گفت که این ویدیو اولین قسمت از مجموعه ویدیوهایی است که برای توضیح نگرش‌های "گروه داعش" منتشر می‌شوند.

گروه تروریستی داعش خبرربودن وی رادر نوامبر 2012 یعنی پس از عزیمتش به سوریه،اعلام کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها