وضعیت احزاب چپ تونس در انتخابات آینده

وضعیت احزاب چپ تونس در انتخابات آینده
شنبه 29 شهريور 1393 - 17:11

تونس (العالم)- احزاب و تشکل های سیاسی تونس خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور آماده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احزاب چپ تونس با وجود ناکامی در کسب نتایج مورد انتظار در انتخابات گذشته شورای مؤسسان - در سال 2011 - فعالیت های خود را برای کسب آمادگی به منظور ورود به عرصه انتخابات آینده این کشور افزایش داده اند.

احزاب چپ تونس همچون "جبهه خلق" و حزب اجتماعی "المسار" همه توان خود را برای کسب نتایج مطلوب در انتخابات پارلمانی به کار می گیرند؛ این انتخابات قرار است 26 ماه آتی برگزار شود.

"حمادی بن میم" عضو برجسته جبهه خلق تونس، در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم گفت: تلاش می کنیم مانع همه خطاهایی شویم که در دور گذشته انتخابات سال 2011 مرتکب شدیم. جبهه خلق تونس در آن انتخابات نه به عنوان یک جبهه بلکه به صورت فردی و براساس نظر سنجی ها وارد عرصه انتخابات شد.

وی در این باره افزود: ما در پارلمان آتی 18 تا 24 نماینده خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد که این تعداد را حفظ کنیم.

پس از انحلال تشکل "اتحاد برای تونس" اعضای حزب نداء این کشور خود را برای ورود به انتخابات پارلمانی آتی با فهرست های جداگانه، دارای شانس زیادی می دانند، این در حالی است که حزب اجتماعی المسار و حزب "اقدام دمکراتیک" (العمل الدیمقراطی) تلاش می کنند تا فهرست مشترکی ارائه کنند.

"عبد الرزاق الهمامی"، دبیر کل حزب اقدام دمکراتیک تونس نیز به شبکه العالم گفت: نامزدهای ما پرچم مبارزه با تروریسم و مبارزه با خشونت، افراطی گری و تکفیر را بر خواهند افراشت و تلاش خواهیم کرد تونس را از بحران اقتصادی و اجتماعی نفس گیرش خارج کنیم.

اغب احزاب چپ تونس با وجود دفاع از مدرنیسم، آزادی و عدالت اجتماعی نتوانسته اند که ائتلاف یکپارچه ای را در مقابل گروه های بزرگ ارائه دهند.

"محمد الکیلانی"، رئیس حزب سوسیالیست تونس نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: اگر موضوع تشکیل ائتلاف واحد به صورت علمی و صحیح طرح و مورد بررسی قرار می گرفت، به نتایج مطلوب و موضع مشترک می رسیدیم، اما در بررسی هایی که صورت گرفت فشارهای زیادی از همه طرف وارد می شد.

تحلیلگران معتقدند که توانایی احزاب چپ تونس در اقدام های تاکتیکی و رهبری تظاهرات و راهپیمایی ها لزوما به معنای شانس آن ها در عرصه انتخابات نیست، زیرا این احزاب در ایجاد اتحاد میان خود و تطبیق ادبیات و ایده های شان با واقعیت های متغیر کشور، ضعیف اند.
tt-20-11:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها