دلیل پیوستن زنان اروپایی به داعش

دلیل پیوستن زنان اروپایی به داعش
سه شنبه 1 مهر 1393 - 11:14

علاوه بر تروریستهایی که از کشورهای غربی به سوریه اعزام شده‌اند، برخی زنان اروپایی نیز از راه های مختلف برای عضویت در داعش خود را به سوریه رسانده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ریتا کاتز" مدیر یک مرکز تحقیقاتی در زمینه گروه‌های ترویستی، اعلام کرد : داعش که رؤیای تشکیل کشور خلافت را در سر می پروراند ، می خواهد زنان را برای تضمین بقای کشور خود و زاد و ولد و آشپزی به خدمت بگیرد.
وی افزود: تعدادی از زنان و دختران اروپایی حتی پیش از اعلام موجودیت داعش، برای پیوستن به اتباع خارجی مسلح در سوریه راهی این کشور شده بودند.
"چارلز لستر" عضو مرکز تحقیقاتی "بروکینگز" در دوحه پایتخت قطر هم اعلام کرد : داعش با جذب زنان، مناطق تحت کنترل خود را به هتل‌های پنج ستاره تبدیل کرده است .
سایت های ارتباط اجتماعی در اینترنت یکی از راه های داعش برای جذب نیرو است، و تاکنون هزاران نفر از مناطق مختلف از همین راه به داعش ملحق شده‌اند؛ و در این سایتها به زنان می گویند که آنان را برای تشکیل خانواده و پرستاری و معلمی نیاز دارند.
روزنامه لس آنجلس تایمز به نقل از ریتا کاتز گزارش داد : شش یا هفت ماه پیش یک یا دو زن از طریق اینترنت جذب داعش می شد، ولی هم اکنون تعداد زیادی از زنان و دختران جذب این گروه می شوند و یکی از اعضای داعش در صفحه شخصی خود در سایت تامبلر نوشت " 10 یا 20 زن و دختر و گاه بیشتر هر روز به داعش می پیوندند.
ساکنان مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق اعلام می کنند که داعش به زنان فقط در صورت همراهی یکی از محارمش اجازه خروج از منزل را می دهد و افراد متخلف را بازداشت می کند یا شلاق می زند؛ ولی زنان ولی در مقابل دختران خارجی را به ترک کشورهای خود و پیوستن به داعش بدون کسب اجازه اولیا و سرپرست های خود تحریک می کند . 
داعش در سایت های ارتباط اجتماعی به زنان و دختران نحوه گذشتن از مرزهای ترکیه را آموزش می دهد و از آنها می خواهد که روادید گردشگری اخذ کنند و اطلاعات سیاحتی خود را برای پاسخ دادن به سؤالات مرزبانان افزایش دهند، و با خود لباس اضافی به همراه داشته باشند تا اگر لباس آنها هنگام عبور کردن از زیر سیم خاردارهای مرزی پاره شد ، لباس دوم را بپوشند . 
لس آنجلس تایمز نوشت : داعش گروهی مسلحی را به نام " خنساء " تشکیل داده است که همه اعضای این گروه زنان خارجی هستند و وظیفه آنها گشت زدن در شهرهای استان رقه برای اجبار زنان به رعایت اصول و مبادی داعش در پوشیدن لباس است، که این گروه در یکی از روزها چند دانش آموز و معلم را به علت استفاده از نقاب رُخ نما و پیدا بودن ابروی آنها بازداشت کرد و به هر یک از آنها 30 ضربه شلاق زد .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها