گزارش خبرنگار العالم از سوریه،

صحنه‌هایی از عملیات سرکوب تروریستها در ریف دمشق

چهارشنبه 2 مهر 1393 - 12:01

دمشق (العالم)- نيروهاي ارتش سوريه با ادامه حملات شدید به مواضع گروه های تروریستی و پيشروی هاي خود در حومه دمشق، هم اكنون بر بيشتر اين مناطق تسلط یافته اند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، نيروهاي ارتش سوريه پس از پيشروي در مناطقي مانند تل الصوان و مزارع جنوب غربي ریف دمشق، اكنون  80 درصد شهر عدرا البلد را در اين منطقه از وجود تروريست ها پاكسازي كرده اند.
يكي از ساكنان منطقه در اين خصوص به خبرنگار العالم گفت: ارتش به طور چشمگير پيشروي كرده و پيروزي هاي خوبي به دست آورده است، به گونه اي كه اكنون عرصه بر تروريست هاي مسلح در مناطق مختلف مانند غوطه، جوبر و عين ترما تنگ شده است.
به اين ترتيب نيروهاي ارتش سوريه اكنون بيش از 80 درصد اين مناطق را از وجود تروريست ها پاكسازي و تروريست ها را به فرار و عقب نشيني مجبور كرده اند، به گونه اي كه اكنون تهديد و خطر افراد مسلح از جاده بين المللي كه پايتخت را به استان هاي شمالي مرتبط مي كند، رفع شده است.

در همين حال، يگان هاي ارتش سوريه و دفاع ملي خطوط اصلي امداد گروه هاي تروريستي در منطقه الديوانيه را هدف قرار دادند و در اين عمليات كه با درگيري هاي شديدي همراه بود، شمار زيادي از تروريست ها از جمله ابو طلحه، سركرده نظامي گروه موسوم به «ارتش آزاد» نيز به هلاكت رسيد و ارتش سوريه توانست بر مواضع مهم تروريست ها تسلط يابد.
ارتش سوريه در منطقه الدخانيه نيز از محورهاي مختلف وارد عمل شد و تروريست ها را مجبور به فرار به منطقه عين ترما کرد.
در منطقه جوبر ارتش وارد درگيري هاي سختي با تروريست هاي مسلح شده است و در حال درهم كوبيدند مواضع و مراكز آنهاست. ارتش در اين عمليات اتاق فرماندهي تروريست ها را كه معلوم شد اتاق عمليات گروه تروريستي موسوم به «جيش الاسلام» بوده است، منهدم کرد.
بنابر این گزارش، ارتش سوريه در عملياتي گسترده در اطراف پايتخت در حال تثبيت مواضع خود است و تروريست ها در حال دور شدن از اطراف پايتخت هستند.
09.23           

پربیننده ترین خبرها